Segédanyag gyerekeknek az ENSZ jelentéstételhez

Új segédanyagot készített az ENSZ gyerekeknek arról, hogyan mondhatják el a véleményüket a Gyermekjogi Bizottságnak a jogaik érvényesüléséről az országukban.
gyerekjogi segédanyag

Hintalovon

2020.07.15.

Új segédanyagot készített az ENSZ gyerekeknek arról, hogyan mondhatják el a véleményüket a Gyermekjogi Bizottságnak a jogaik érvényesüléséről az országukban. 

“My Pocket Guide” nevet viselő gyerekbarát kiadvány megismerteti a gyerekeket az ENSZ Gyermekjogi Bizottságának munkájával, a kormányok, civilek jelentésével, és ötleteket ad nekik, hogyan tudnak bekapcsolódni ebbe, és hogyan tudnak önálló kutatást vagy kampányt indítani. Segítséget nyújt nekik abban, hogy megtervezzék és kivitelezzék azt, de a jelentés elkészítésén túl annak személyes képviseletéhez is tanácsokkal látja el a gyerekeket, segítve a felkészülésüket. A gyerekbarát kiadvány egyelőre angolspanyol és francia nyelveken érhető el.

A kiadvány számos nemzetközi példát is bemutat arról, hogy hogyan vettek részt a gyerekek a jelentéstételben a korábbi években. A jó gyakorlatok között szerepel a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány által szervezett “Te hogy látod?” kampány is, mely 2019-ben elsőként vonta be a magyarországi gyerekeket az ötévente esedékes jelentéstételbe.  

A frissített gyerekbarát kiadvány és a 2011-ben kiadott esettanulmányok a gyerekek részvételét segítő szakemberek számára is fontos segédanyagként szolgálnak. A számukra készült Together with children – for children” című kiadvány frissítése jelenleg folyamatban van.

További tartalmak a témában

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Tanárként a digitális osztályteremben

A digitális oktatásra való átálláshoz kapcsolódó megnövekedett munkamennyiség, a bizonytalanság, a teljesen más tanítási felület sok feszültséget eredményezhet az amúgy is szorongással teli légkörben. Ami most történik, az egy életmódváltás az oktatásban részt vevő mindhárom szereplőnek: diáknak, tanárnak, szülőnek egyaránt. Nem fogjuk tudni azt folytatni, amit eddig csináltunk. Nem csak az osztályterem változott meg ezekben a napokban. A reális cél most nem az, hogy digitálisan leképezzük az iskolai viszonyokat, hanem hogy új alapokra helyezzük azokat. Az interaktív felületek többségét partneri viszonyokon és bizalmon alapuló kommunikációra tervezték – a tanítás mellett –  most a közösségélmény biztosítása, a források megosztása, a tanulás és a tudás áramlásának a rendszerezése, átcsoportosítása, priorizálása, az értékeléseknek pedig a számonkérés helyett a fejlesztő, megerősítő funkciója lehet kiemelt feladat. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány  összeállított  egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.

Tüntetni készül a gyereked?

A gyerekeknek is joga van tüntetésen kifejezni a véleményét. 15 pontban összegyűjtöttük, diákként mit kell tudnia a tüntetésekről.

Az integrált gyermekvédelmi rendszer 10 alapelve

Ismerd meg az EU által kidolgozott integrált gyermkvédelmi rendszer 10 alapelvét, melyek mentén a Hintalovon Alapítvány is működik!

Cikkajánló

×
×

Cart