Média és reklámipar a gyermekjogokért: Gyermekbarát média, gyerekvédelmi irányelvek érvényesülése a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közreműködésével
Mit tudunk tenni a gyerekek reprezentációjáért? Hogyan ábrázoljuk a gyerekeket, családokat, szülőket? Hogyan hat a gyerekekre és környezetükre azt a tartalom, amit előállítunk? Mindent megteszünk azért, hogy a saját tevékenységünk során egyetlen gyereknek se essen bántódása? Hogyan ábrázoljuk a gyerekeket, családokat, szülőket? Vizuálisan hogyan ábrázoljuk a gyerekeket? A tartalomgyártás során érintett gyerek biztonsága hogyan szavatolható most és a jövőben?
Hisszük, hogy gyermekjogok tiszteletét az üzletvitelben és a gazdasági döntéshozatalban is érvényre lehet juttatni. Ilyen módon vállalati szinten is kifejezhetjük elkötelezettségünket a jelenben a jövő generációi iránt. A gyermekjogi megközelítés az üzleti életben annak vállalása, hogy a gyerekekkel kapcsolatos felelősségünkre úgy tekintünk, mint amit az élet minden területén ki tudunk fejezni. Nemcsak a családban vagy magánemberként, de munkaadóként, munkavállalóként, vállalkozóként vagy megbízóként is. Ennek mentén egy olyan hosszú távú közös gondolkodásba, szemléletváltásba kezdtünk a média és a reklámpiac kiemelkedő szereplőivel, amellyel szeretnénk iparági szinten példát mutatni a szektor dolgozóinak.
2020-ban, a Centrál Média elköteleződött a gyermekjogokat tiszteletben tartó, gyermekbarát felelős újságírás mellett, ennek érdekben hosszú távú együttműködést indított el a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal. Célunk, hogy iparági szinten példamutató előrelépést tegyünk a gyermekbarát média és újságírás érdekében. A folyamat első lépéseként a Centrál média és kiemelten a Nők lapja magazin a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal közösen egy saját Gyermekvédelmi Irányelv kidolgozásába kezdett, amely során belső auditot végzett és ennek alapján alakítja át működését. A projekt 2020-ban bekerült a legjobb hazai CSR programok közé a Doinggood versenyén. 2023-ban, a Nők Lapja és márkakiterjesztései jogosulttá váltak a “Gyermekbarát Média és Reklám – Felelősen a gyerekekért” védjegy használatára. A védjegyről bővebben itt lehet olvasni.
2020-ban közös munka kezdődött a Magyar Telekommal is, melynek során egy tanácsadói partnerség keretében a vállalat kiemelt hangsúlyt fektetett a gyerekjogok érvényesülésére a reklámjaiban, majd edukációs kampányt indított a Szülők digitális tudatossága érdekében.