Átláthatóság

Az átláthatóság számunkra azt jelenti, hogy pénzügyileg és szakmailag is tiszta, egyértelmű és transzparens módon működünk. Mivel adományokból és támogatásokból tartjuk fenn az alapítványt, ezért nagyon fontos számunkra, hogy minden forinttal el tudjunk számolni. Ez nemcsak azt jelenti, hogy el tudod olvasni az éves mérleget és a beszámolót, de minden évről megtalálod a részletes szakmai összefoglalónkat tartalmazó prezentációt is. Ebből megtudhatod, hogy mit csináltunk, hány gyereknek segítettünk, milyen szakmai szervezetekkel kerültünk kapcsolatba, kik támogatták a munkánkat, és hogyan gazdálkodtunk.

Működésünk, forrásaink

Bevételünk 50 százaléka szervezeti – vállalati, más civil szervezetekkel közös – együttműködésből, 30 százaléka pályázatokból és 20 százaléka adományokból adódik össze. Éves költségvetésünk nagyságrendileg 35–40 millió forint, amiből a legnagyobb részt (kb. 25 százalékot) a Yelon program fenntartása teszi ki. A ráfordításaink megközelítőleg 15 százaléka a Gyermekjogi Központra, 10 százaléka a Gyermekjogi Követ Programunkra és mintegy 15 százaléka az egyéb gyermekjogi projektekre esik. 35 százalékát az Alapítvány alkalmazottainak munkabérére, irodabérlésre és fenntartási költségekre fordítjuk.

A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a törvényi kötelezettségnek eleget téve 2017 novemberében bejelentette a Cégbíróságon, hogy külföldről támogatott civil szervezet. Büszkék vagyunk rá, hogy a 2015-ös indulás után egy évvel már itthon és külföldön egyaránt elismerték a munkánkat. Különösen nagy öröm számunkra, hogy a jogszabályban előírt pénzügyi-bejelentési határt a Flamand Kormány támogatása miatt léptük át – ők Az Év Honlapja díjjal is kitüntetett Yelon program megvalósítását segítik.

Az Alapítvány gazdálkodását az Alapítvány kuratóriuma ellenőrzi. Az ellenőrzés a kuratóriumi ülések keretei között történik. A kuratórium évente legalább egy alkalommal áttekinti az Alapítvány gazdálkodását, ehhez kapcsolódóan elfogadja az Alapítvány éves beszámolóját és közhasznúsági mellékletét illetve megtárgyalja és elfogadja az Alapítvány következő időszakra vonatkozó
költségvetését. Szakmai és pénzügyi tevékenységünk folyamatosan átlátható és követhető a weboldalunkon a beszámolóinkban és aktuális híreinkben.

A gazdálkodással kapcsolatosan felmerülő esetleges problémák esetén a kuratórium meghozza a szükséges döntéseket és megteszi a szükséges intézkedéseket. Az alapítvány gazdálkodása részletesen megismerhető az éves mérlegből és a beszámolóból.

Adománygyűjtés

2020 óta tagjai vagyunk az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testületének, a tagsággal elfogadtuk az adománygyűjtésre vonatkozó Etikai Kódexet, melynek fő sarokpontjai a hitelesség, törvényesség, átláthatóság és nyilvánosság.

2019 óta közhasznú szervezet vagyunk,így jogosultak vagyunk az Adó 1% felajánlásokra. A személyi jövedelemadó 1%-ról mindig a folyó év márciusa – májusa között lehet a NAV oldalán rendelkezni.

Támogatóink

Támogathatsz minket egyszeri vagy rendszeres adományozással is, de vásárlásoddal is segítheted a munkánkat. 2018-ban megnyílt online adományboltunk, ahol a szülőség, gyerekjogok témakörében számos szakmai anyag érhető el. Az adományboltunkban a szakmai anyagokon túl iskolai plakátok, infografikák, kutatások, gyereknevelést segítő szülői kézikönyvek is elérhetőek, a termékeinket akár ingyen is letöltheti bárki.

2018-tól kávézókban is találkozhatsz adománygyűjtő dobozainkkal, ahol az adományodért cserébe Hintalovas vászontáskáinkból vagy noteszeinkből válogathatsz.

2019-től működtetjük ADOMÁNYVONALUNKAT: A 13620-as szám hívásával 500 Forinttal tudod támogatni az Alapítvány működését, a szám hívást és smst is fogad a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatában. Az adományozott összeg a telefonszámlán kerül levonásra.

Adománygyűjtés pénzügyi csatornái

Banki átutalás 
PayPal utalás
Online bankártyás fizetés a GPay rendszerén keresztül
13620 Adományvonal hívása saját hálózaton keresztül
SZJA 1% fogadása a NAV rendszerén keresztül

Ha panasszal szeretne élni, kérjük töltse ki a Panaszkezelési dokumentumot, a panaszt Alapítványunk a Panaszkezelési szabályzat szerint kivizsgálja, és arról visszajelzést ad. Az adományozók a szervezet irataiba – kivétel ezek alól azok az iratok, amelyek az Alapítvány GDPR irányelvei, vagy egyéb okok miatt nem publikusak – bárki betekinthet előzetes egyeztetés után az
alapítvány irodájában. Adatvédelmi irányelveink itt megismerhetőek.

Beszámolók, hivatalos dokumentumok

2019

2018

2017

2016

Hivatalos dokumentumok

Panaszkezelési dokumentumok

Kuratóriumi Ülés dokumentációja

kép forrása: Pixabay