Milyen gyereknek lenni Magyarországon?

A Te hogy látod? kutatásból megismerheted a gyerekek véleményét arról, milyen ma gyereknek lenni Magyarországon.
te hogy látod?

Hintalovon

2020.06.03.

Ki tudhatná ezt jobban, mint maguk a gyerekek. Az ő véleményükre kíváncsi az ENSZ Gyermekjogi Bizottsága, ezért 2018 őszén kampány indult ennek megismerésére “Te hogy látod?” címmel. Diákönkénteseink, a Gyermekjogi Követek részvételével elkészült jelentés 5300 gyerek véleményét mutatta be az ENSZ számára.

Magyarországon 2019-ben először készült önálló, független jelentés arról, mit gondolnak a gyerekek saját helyzetükről, jogaik teljesüléséről. A kormány és a civil szervezetek mellett ők is benyújtottak egy jelentést az ENSZ Gyermekjogi Bizottsága számára, aki a magyarországi gyerekek helyzetét ötévente felülvizsgálja.

Felkészít a suli a jövőre? Írtál már dogát büntetésből? Hogy bánnak veled a többiek? Komolyan vesznek a felnőttek? Milyennek látod a jövőd? Csak néhány olyan kérdés, ami a gyerekek hétköznapjait meghatározza, mégis alapvető jogaikat érintik.

A “Te hogy látod?” kampány célja az volt, hogy a Bizottság hiteles képet kapjon a gyerekek helyzetéről, és megismerjük a gyerekek véleményét. A gyerekek egy online kérdőív segítségével, 2018. november 20. és 2019 március 31. között mondhatták el tapasztalataikat, és fókuszcsoportos beszélgetés zajlott olyan gyerekekkel, akik másként nem tudták volna elmondani a véleményüket.

A kampányt a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány kezdeményezte és koordinálta, a szakmai munkában közel 20 csatlakozó civil szervezet vett részt. A projekt megvalósításában központi szerep jutott a Gyermekjogi Követeknek.

Mit tehetsz?

Ismerd meg a gyerekek véleményét! Olvasd el a teljes jelentést, és nézd meg a letölthető anyagokat, videókat, infografikákat! Kövesd a kampány hivatalos Facebook-oldalát, és legyél naprakész a legfrissebb hírekkel! Ha többet szeretnél tudni a kampány elméleti és módszertani hátteréről, olvasd el a kampány szakmai leírását! Tájékozódj, hogyan vettek részt a Gyermekjogi Követek a kampányban!
Nézd meg, milyen kampányanyagok segítették összegyűjteni a gyerekek véleményét! A csatolmányok között is találsz párat! Ismerd meg a kampány gyermekrészvételi alapelveit, azaz azokat a szabályokat, amelyek kijelölték, hogyan dolgozunk a gyerekekkel! Ha a nemzetközi közönséghez szólsz, mutasd meg nekik az angol nyelvű jelentést és anyagokat! Keresd a “Te hogy látod?” címkét az honlapunkon, és olvasd át a kapcsolódó tartalmainkat.

Érdekelnek a részletek?

A felmerülő kérdésekre, kérésekre szívesen válaszolunk e-mailben vagy a kampány Facebook-oldalán.

További tartalmak a témában

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Kamaszkor – útikalauz (a felvilágosításról) szülőknek 2. rész

A kamaszkor nehéz. Segítünk eligazodni a kamaszkor kényes nevelési kérdéseiben, legyen szó felvilágosításról, szexuális nevelésről, más fontos kérdésekről.

Tanárként a digitális osztályteremben

A digitális oktatásra való átálláshoz kapcsolódó megnövekedett munkamennyiség, a bizonytalanság, a teljesen más tanítási felület sok feszültséget eredményezhet az amúgy is szorongással teli légkörben. Ami most történik, az egy életmódváltás az oktatásban részt vevő mindhárom szereplőnek: diáknak, tanárnak, szülőnek egyaránt. Nem fogjuk tudni azt folytatni, amit eddig csináltunk. Nem csak az osztályterem változott meg ezekben a napokban. A reális cél most nem az, hogy digitálisan leképezzük az iskolai viszonyokat, hanem hogy új alapokra helyezzük azokat. Az interaktív felületek többségét partneri viszonyokon és bizalmon alapuló kommunikációra tervezték – a tanítás mellett –  most a közösségélmény biztosítása, a források megosztása, a tanulás és a tudás áramlásának a rendszerezése, átcsoportosítása, priorizálása, az értékeléseknek pedig a számonkérés helyett a fejlesztő, megerősítő funkciója lehet kiemelt feladat. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány  összeállított  egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.

What should we pay attention to when organising a fresher’s camp

Mire figyeljünk gólyatábor szervezésekor?

Hogyan lehet olyan gólyatábort és más beavatási szertartást szervezni, amelynek során minden szereplő biztonságban és jól érzi magát?

Cikkajánló

×
×

Cart