Iskolaőrség: Hogyan dolgozzunk együtt?

478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe: az ezzel az őj helyzettel kapcsolatos, leggyakrabban felmerülő kérdésekre gyűjtöttük össze a szakértők válaszait.

Hintalovon

2020.09.07.

Ajánlás iskolaőröknek és intézményvezetőknek

Nem tudjuk, hogy milyen lesz ez az iskolaév, de az biztos, hogy szeptember elsején elkezdődött a tanítás. Ez a szeptember 1. azonban nem csak a járványhelyzet miatt különleges, hiszen idén kezdte meg a működését az iskolaőri szolgálat. 478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe.

Az iskola egy olyan ökoszisztéma, melynek minden résztvevője számít, mindenkinek megvan a maga helye, szerepe.

Ebben a rendszerben vajon az iskolaőr tudni fogja, hogy mi az ő szerepe? Ugyan a rendőrséggel áll munkaviszonyban, de milyen viszonyban lesz az iskola igazgatójával? Hogyan érdemes együttműködnie az iskola vezetésével? Mit jelent a tanárok és a gyerekek biztonsága az iskolában?

Számtalan megválaszolatlan kérdés, melyre nem minden iskolaőr és nem minden intézményvezető kapott választ. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány abban kívánja segíteni az intézményvezetőket és az iskolájukban szolgálatot teljesítő iskolaőröket, hogy a hatékonyabb, eredményesebb és emberibb munkavégzés érdekében hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében.

Az AJÁNLÁS INNEN LETÖLTHETŐ.

Az ajánlást a Hintalovon Alapítvány munkatársai, a Nemecsek Program vezetői készítették.

[woo_product_slider id=”4796″]

További tartalmak a témában

Árulkodóak a gyerekek jövővel kapcsolatos aggodalmai. Leginkább attól félnek, hogy nem találnak majd munkát, ezt követi az éghajlatváltozás miatti szorongás és a háborútól vagy terrortámadástól való félelem.
Magyarországon minden oktatási intézmény egyedileg rendezheti a saját fegyelmi eljárásrendjét és az alkalmazható büntetések körét, azonban ezek semmi esetben sem sérthetik a kiskorú alapvető és elidegeníthetetlen gyermeki jogait. Egy konkrét eset kapcsán tanulmányunkban a tanulóval szemben indítható fegyelmi eljárás főbb szabályait foglaltuk össze.
A Hintalovon Alapítvány 2018-as Gyermekjogi jelentése az ENSZ által Magyarország részére megfogalmazott észrevételekre és kérdésekre is reagál.
Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Teljen és ne múljon a nyár!

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogy  a nyári  szünet ne csak logisztika, szervezés és drága mulatság legyen, hanem pihenés, közös élményekkel teli feltöltődés az egész család számára.

Ne posztolj

Ne posztolj a gyerekről!

Tudod mi az a digitális lábnyom? Tudtad, hogy van összefüggés a posztolt képek és az iskolai bullying között? Legyetek online is biztonságban!

Mikor és hogyan jelezz? – Öltözői plakát sportoló gyerekeknek

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le öltözőkbe, sportlétesítményekbe szánt plakátunkat!

Cikkajánló

×
×

Cart