Iskolaőrség: Hogyan dolgozzunk együtt?

478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe: az ezzel az őj helyzettel kapcsolatos, leggyakrabban felmerülő kérdésekre gyűjtöttük össze a szakértők válaszait.

Hintalovon

2020.09.07.

Ajánlás iskolaőröknek és intézményvezetőknek

Nem tudjuk, hogy milyen lesz ez az iskolaév, de az biztos, hogy szeptember elsején elkezdődött a tanítás. Ez a szeptember 1. azonban nem csak a járványhelyzet miatt különleges, hiszen idén kezdte meg a működését az iskolaőri szolgálat. 478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe.

Az iskola egy olyan ökoszisztéma, melynek minden résztvevője számít, mindenkinek megvan a maga helye, szerepe.

Ebben a rendszerben vajon az iskolaőr tudni fogja, hogy mi az ő szerepe? Ugyan a rendőrséggel áll munkaviszonyban, de milyen viszonyban lesz az iskola igazgatójával? Hogyan érdemes együttműködnie az iskola vezetésével? Mit jelent a tanárok és a gyerekek biztonsága az iskolában?

Számtalan megválaszolatlan kérdés, melyre nem minden iskolaőr és nem minden intézményvezető kapott választ. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány abban kívánja segíteni az intézményvezetőket és az iskolájukban szolgálatot teljesítő iskolaőröket, hogy a hatékonyabb, eredményesebb és emberibb munkavégzés érdekében hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében.

Az AJÁNLÁS INNEN LETÖLTHETŐ.

Az ajánlást a Hintalovon Alapítvány munkatársai, a Nemecsek Program vezetői készítették.

[woo_product_slider id=”4796″]

További tartalmak a témában

A tetvesség felderítésére irányuló vizsgálat nem sértheti a gyermekek emberi méltósághoz való jogát, továbbá a személyes (egészségügyi) adataik védelméhez való jogot és nem eredményezhet embertelen, megalázó bánásmódot.
Árulkodóak a gyerekek jövővel kapcsolatos aggodalmai. Leginkább attól félnek, hogy nem találnak majd munkát, ezt követi az éghajlatváltozás miatti szorongás és a háborútól vagy terrortámadástól való félelem.
Olvassátok el alapítványunk gyermekvédelmi irányelvek program vezetőjének, dr. Lippai Verának gondolatait a közelgő Pannonhalmi Gyerekjogi Szimpózium kapcsán.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

gyerekek a jogi eljárásokban

Gyerekbarát anyagok jogi eljárásokhoz

A felnőttek felelőssége, hogy a gyerekeket tájékoztassák a jogaikról a jogi eljárásokban. A gyerekbarát anyagok érhetőbbé teszi a gyerekeknek mi fog velük történni egy jogi eljárás során.

Gyerekek és a szexualitás

Felvilágosítás – Mikor és mit mondjunk a gyerekeknek a szexualitásról?

Mikor kezdjünk el beszélni a gyerekeknek a szexualitásról? Mikor és milyen információkat, hogyan osszunk meg a gyerekekkel? A felvilágosítás egy folyamat.

mi értelme az online kérdőíveknek

Van értelme kitöltenem? Kérdőíves konzultációkról gyerekeknek

Mire jó egy online kérdőív? Tényleg számít, mit gondolnak a gyerekek? Honnan tudhatjuk, hogy nem élnek vissza vele?

Cikkajánló

×
×

Cart