2000 ügy – 1 éves a Hintalovon Chatbot

Gyermekjogi Központunk épp egy évvel ezelőtt indította el mesterséges intelligencián alapuló szolgáltatását, a chatrobotot. Bevezetése komoly és átfogó változás volt az Alapítvány életében, a robot szükségességét a megkeresések nagyon magas és folyamatosan növekvő száma tette szükségessé: a beérkező esetek elemzése során kiderült ugyanis, hogy nagy részük ismétlődő kérdés, melyek megválaszolása annyira lefoglalta a Gyermekjogi Központ kapacitásait, hogy sokszor nem jutott idő az összetett problémák megválaszolására. A növekvő ügyféligény és a nagyobb hatékonyság érdekében jogsegély-szolgáltatásunk a chatrobottal kiszélesedett: országos szintű lefedettséget és azonnal, könnyen elérhető segítséget biztosítunk a gyerekek jogainak érvényre juttatásában.

1 év alatt közel 2000 emberhez jutott el a szolgáltatás

A chatrobot online tudásbázisát szakembereink rendszeresen frissítik és nagy hangsúly helyeznek arra, hogy a felnőttek és a gyerekek kérdéseire külön is fel legyen készítve a chat. A felhasználóink száma folyamatosan emelkedik, egyre szélesebb körben válik ismerté, a robot ebből pedig folyamatosan tanul, háttértudása hónapról-hónapra bővítésre kerül, és egyre több kérdésre, egyre több témakörben tud választ adni. Míg Központunk az elmúlt 5 évben kb. 1500 gyermekjogi megkeresésben tudott eljárni, addig chatrobotunk indulása óta – azaz csupán az eltelt egy év alatt – közel 2000 regisztrált felhasználó megkeresésére válaszolt. Havonta átlagosan 3000-5000 üzenetváltás zajlik a jogsegély chaten, de volt már olyan mozgalmas hónapunk, amikor 19000 interakciót vezényelt le a bot. 

A felhasználó nem csupán naprakész, könnyen érthető, gyakorlatorientált válaszokat kap egyedi esetekben, hanem számos, az gyermekközpontú anyagot, iránymutatást, kisokost is beépítettünk a válaszok kiegészítőjeként. Ezek akkor hasznosak, ha a felhasználónak részletesebb ismeretanyagra lenne szüksége. Ha tehát egy válasz kapcsolódik az Alapítvány adományboltjában található valamely anyagunkhoz, a robot egy kattintással át is vezeti a kérdezőt ahhoz a termékhez.

A legfontosabb tapasztalás a chatbot kapcsán ,hogy hogy a jogkeresés hatékonysága, az segítségkérők ebben való támogatása kulcskérdés lehet sok esetben. Tanácsadó chatrobotunk elsődleges célja így továbbra is , hogy a konkrét élethelyzetek jellemzői alapján a gyerekközpontú szempontok kijelölésével segíthesse az érdeklődőket a jog útvesztőiben.