2000 ügy – 1 éves a Hintalovon Chatbot

chatbot

Hintalovon

2021.08.25.

Gyermekjogi Központunk épp egy évvel ezelőtt indította el mesterséges intelligencián alapuló szolgáltatását, a chatrobotot. Bevezetése komoly és átfogó változás volt az Alapítvány életében, a robot szükségességét a megkeresések nagyon magas és folyamatosan növekvő száma tette szükségessé: a beérkező esetek elemzése során kiderült ugyanis, hogy nagy részük ismétlődő kérdés, melyek megválaszolása annyira lefoglalta a Gyermekjogi Központ kapacitásait, hogy sokszor nem jutott idő az összetett problémák megválaszolására. A növekvő ügyféligény és a nagyobb hatékonyság érdekében jogsegély-szolgáltatásunk a chatrobottal kiszélesedett: országos szintű lefedettséget és azonnal, könnyen elérhető segítséget biztosítunk a gyerekek jogainak érvényre juttatásában.

1 év alatt közel 2000 emberhez jutott el a szolgáltatás

A chatrobot online tudásbázisát szakembereink rendszeresen frissítik és nagy hangsúly helyeznek arra, hogy a felnőttek és a gyerekek kérdéseire külön is fel legyen készítve a chat. A felhasználóink száma folyamatosan emelkedik, egyre szélesebb körben válik ismerté, a robot ebből pedig folyamatosan tanul, háttértudása hónapról-hónapra bővítésre kerül, és egyre több kérdésre, egyre több témakörben tud választ adni. Míg Központunk az elmúlt 5 évben kb. 1500 gyermekjogi megkeresésben tudott eljárni, addig chatrobotunk indulása óta – azaz csupán az eltelt egy év alatt – közel 2000 regisztrált felhasználó megkeresésére válaszolt. Havonta átlagosan 3000-5000 üzenetváltás zajlik a jogsegély chaten, de volt már olyan mozgalmas hónapunk, amikor 19000 interakciót vezényelt le a bot. 

A felhasználó nem csupán naprakész, könnyen érthető, gyakorlatorientált válaszokat kap egyedi esetekben, hanem számos, az gyermekközpontú anyagot, iránymutatást, kisokost is beépítettünk a válaszok kiegészítőjeként. Ezek akkor hasznosak, ha a felhasználónak részletesebb ismeretanyagra lenne szüksége. Ha tehát egy válasz kapcsolódik az Alapítvány adományboltjában található valamely anyagunkhoz, a robot egy kattintással át is vezeti a kérdezőt ahhoz a termékhez.

A legfontosabb tapasztalás a chatbot kapcsán ,hogy hogy a jogkeresés hatékonysága, az segítségkérők ebben való támogatása kulcskérdés lehet sok esetben. Tanácsadó chatrobotunk elsődleges célja így továbbra is , hogy a konkrét élethelyzetek jellemzői alapján a gyerekközpontú szempontok kijelölésével segíthesse az érdeklődőket a jog útvesztőiben.

További tartalmak a témában

ENSZ felmérés

ENSZ felmérés a gyermekjogok érvényesüléséről

Az ENSZ legfrissebb felmérésének célja, hogy feltérképezze a gyermekjogok hazai érvényesülésének helyzetét.

Kérheti-e az iskola a különleges szükségletű igény felmérését a szülő belegyezés nélkül?

MIt tehet az iskola, ha a szülő nem akarja szakértői vizsgálatra vinni különleges szükségletű gyerekét?

Mit tehet az óvoda, ha a szülő részegen jön a gyerekért?

Mit tehet az óvoda, ha a szülő részegen jön a gyerekért? Kinek a felelőssége egy ilyen helyzet, mi a jó megoldás?

Szolidaritás a kiszolgáltatott helyzetben lévő gyerekekkel és gyerekért dolgozó kollégáinkkal

 

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Adományoddal hozzájárulhatsz a Hintalovon folyamatos működéséhez, és fejlődéséhez, így még több gyermeknek tudunk segíteni.
Egyszeri

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Nevelés vagy büntetés? (plakát)

Mi a nevelés célja? Mi a különbség az egészséges fegyelmezés és a büntetés között? Tudd meg szülőknek készült plakátunkról!

60 gyermeksimogató mondat (Plakát)

Megerősítő, pozitív mondatok a mindennapi gyerekneveléshez: 60 jó mondat, amit neked is ismerned kell! Töltsd le plakátunkat!

Hogyan beszélj a gyerekeknek a gyerekjogokról?

Mik azok a gyerekjogok és hogyan beszélgess róluk gyerekeddel? Az alábbi pontok ebben nyújtanak segítséget.

Cikkajánló

×
×

Cart