Chat működése

A folyamatosan növekvő ügyféligény és a minél nagyobb mértékű hatékonyság érdekében Alapítványunk megkezdte jogsegély-szolgáltatásának nagymértékű, átfogó átalakítását. Ennek eredménye anonim Gyermekjogi chatbot szolgáltatásunk, illetve a hozzá tartozó online tudásközpont megvalósítása, mesterséges intelligencia alkalmazásának segítségével. E strukturális átalakítás célja az volt, hogy országos szintű segítséget biztosíthassunk a gyerekek jogainak, érdekének érvényre juttatásában. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Tanácsadó robotja nem csupán egyedi eset, probléma esetén kínál könnyen hozzáférhető, gyermekközpontú szemléletű releváns segítséget, de a gyermekekkel dolgozó szakembereknek, illetve jogászoknak is naprakész tudásbázist tud biztosítani. A chatbot a Réczicza Dentons LLP Ügyvédi Iroda, a British Petrol és a Magyar Telekom adományának segítségével jött létre.

A Tanácsadó robot feladata, hogy a gyerekekkel kapcsolatos jogi kérdésekben segítsen tájékozódni. A válaszadásban minden esetben nagy segítséget jelent, ha a kérdező a kérdéseit egyszerűen, érthetően teszi fel, miközben használja az őt érdeklő probléma legfontosabb kulcsszavait. Fontos, hogy a beszélgetés során a kérdező ne adjon meg semmilyen személyes adatot. Kép- vagy hangfelvétel, link küldésére a beszélgetés során a kérdezőnek nincs lehetősége.

Hogyan lehet egy chatrobottal beszélgetni?

Minden beszélgetés elején a továbblépéshez a kérdezőnek szükséges elolvasnia, illetve elfogadnia a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány hatályos adatvédelmi nyilatkozatát. Ezzel együtt, továbbá az Alapítvány weboldalának esetleges látogatásával és használatával szükséges elfogadnia a kérdezőnek a cookie-k használatát is. A cookie-kat a weboldal helyezi el a kérdező számítógépén vagy mobiltelefonján, lehetővé téve ezáltal, hogy a weboldal az ő böngészési szokásairól adatokat rögzítsen, és ennek segítségével egyszerűbbé tegye számára a weboldal böngészését. A cookie-k használata során személyes adatok kezelésére nem kerül sor.

A beszélgetésben beépített menüpontok segítenek abban, hogy a kérdező esetleg egyszerűbb módon találja meg a kérdésére a választ. A kérdező kérdését emellett természetesen felteheti a saját szavaival is. Mivel a Tanácsadó robot kommunikációja az egyes beszélgetések alapján fejlődik, a beszélgetések tartalma Adatvédelmi nyilatkozatunk és az adatvédelmi szabályoknak megfelelően kerül felhasználásra. Az egyes beszélgetések felhasználása a Tanácsadó robot kommunikációjának fejlesztése céljából kizárólag személyes adatok tárolása nélkül, anonimizált formában valósul meg. Ugyanakkor a kérdezőnek lehetősége van arra a chat során, hogy kérje a lefolytatott beszélgetés tartalmának törlését. Ebben az esetben az adott beszélgetés tartalma törlésre kerül a rendszerben.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a Tanácsadó robot korlátozott keretek között képes a személyes kommunikáció kiváltására, így a chatszolgáltatás keretében közzétett tartalom csak általános tájékoztatásként szolgál, nem minősül ajánlattételnek, ügyvédi, jogi vagy bármely egyéb tanácsadói megbízás alapján nyújtott tanácsadásnak, szolgáltatásnak. A jogszabályok időközbeni változása miatt előfordulhat, hogy egyes bejegyzések tartalma már nem felel meg a hatályos jognak, de igyekszünk folyamatosan naprakészen tartani tudásbázisát.