Felelősen a gyerekekért – Gyermekbarát média és reklám védjegy

A Gyermekbarát Média és Reklám védjegyhasználati szabályai
Felelősen a gyerekekért

Hintalovon

2023.02.04.

A Gyermekbarát média és reklám – Felelősen a gyerekekért védjegy tulajdonosa a Hintalovon Alapítvány. A védjegyet 2021. július 16-án vette lajstromba a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala. 

A védjegy használatára minden olyan szervezet jogosult, amely a Hintalovon Alapítvány által szervezett, jogszerű és etikus gyermek reklámokkal és média tartalmakkal kapcsolatos megfelelési programban részt vesz, a felelősségvállalást tükröző belső szabályzatot vezet be és az ahhoz kapcsolódó feladatokat elvégzi. 

A belső szabályzatok magukban foglalják a jogszerű és etikus reklámozással kapcsolatos megfelelőségi szabályozást (compliance), valamint a vizuális és szöveges média tartalom gyártásra vonatkozó gyermekvédelmi irányelveket (safeguarding policy).

Mit jelent a Gyermekbarát média és reklám védjegy a gyakorlatban?

A szabályzatok bevezetésének integráns része a kapcsolódó személyes és online tréningek és felkészítések elvégzése, a szervezeten belül a megfelelő belső folyamatok kialaítása és olyan kompetens és felelős munkatársak kijelölése (focal point), akik a szervezeten belüli folyamatokat segítik és támogatják. 

A program eredményeként védjegy használatára jogosult a szervezet. 

A védjegyhasználat díja a bevezetés évében 4000 Euro. Minden további évben 2000 Euro éves díj megfizetésére köteles a védjegyhasználatra jogosult szervezet, aminek részeként a védjegyhasználaton felül meghatározott óraszámban konzultációra és mentorálásra is jogosulttá válik. 

A védjegy használati szerződés egy évre szól, aminek végén a szervezetnek eleget kell tennie a beszámolási kötelezettségének.

Miért a Gyermekbarát média és reklám védjegy a jó megoldás az értékalapú tartalomgyártás és reklám közvetítésére?

  • a védjegy azt igazolja, hogy a használatára jogosult szervezet nemzetközi standardoknak is megfelelő auditáláson esett át,
  • a védjegy használatára csak az jogosult, akinek van megfelelőségi szabályzata, gyermekvédelmi irányelve és munkatársai gyermekjogi képzésben is részesültek,
  • a védjeggyel rendelkező szervezetek reklámjaikban és a tartalomgyártás során tiszteletben tartják a jövő nemzedékek jogait, érdekeit és szükségleteit – a védjegy használat során a GVH legújabb esetjogával és az 1991. évi XXXI. törvénnyel (Gyermekjogi egyezmény) összhangban, gyermeknek minősül minden 18 éven aluli személy,
  • a védjegy használatával a vállalat ESG értéke növelhető (az S pillér alatt).

Hogyan lehet a programhoz kapcsolódni és hogyan válhat jogosulttá egy szervezet a védjegy használatára? 

Bármilyen szervezet jelezheti a Hintalovon Alapítvány felé a védjegyhasználti jog megszerzésére vonatkozó szándékát az info@hintalovon.hu e-mail címen. Az alapítvány a jelentkezés sorrendjében, a kapacitástól függően, folyamatosan látja el a védjegyhasználathoz kapcsolódó feladatokat. 

További tartalmak a témában

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Mi volt ma a suliban? 22 ötlet, hogy megtudd anélkül, hogy feltennéd ezt a kérdést

22 tipp amivel elindulhat egy jó beszélgetés.

10 alapelv, ha felnőttekkel dolgozik a gyereked

Hogyan dolgozzon együtt egy gyerek felnőttekkel? Milyen jogai vannak, milyen feltételeket kell, hogy biztosítanak neki? Olvass utána!

Gyerekek és a szexualitás

Felvilágosítás – Mikor és mit mondjunk a gyerekeknek a szexualitásról?

Mikor kezdjünk el beszélni a gyerekeknek a szexualitásról? Mikor és milyen információkat, hogyan osszunk meg a gyerekekkel? A felvilágosítás egy folyamat.

Cikkajánló

×
×

Cart