Mit gondolnak a diákok az online oktatásról?

Egy kutatás során megkérdezték a diákokat, hogyan kellene a tanároknak jobban vagy másképpen tanítani, hogy gördülékenyebb legyen a digitális oktatás.

Hintalovon

2020.10.06.

Ha a járványhelyzet miatt újra csak online lehet tanítani, érdemes a diákok véleményére és tapasztalataira támaszkodni – az együttgondolkodás megkönnyíti mindkét fél helyzetét.

Az online oktatás nemcsak a tanárokat állította ismeretlen helyzet elé, de a gyerekeknek is meg kellett szokniuk egy sor új dolgot. A Magyar Telekommal közösen készített InternetMost kutatásban felmértük, hogy mit gondolnak a diákok a digitális tanításról és arról, hogy mit tehetnének a tanárok azért, hogy mindez könnyebb és hatékonyabb lehessen.

Mi okozott nehézséget a gyerekeknek?

A gyerekek tapasztalata és véleménye segíthet a pedagógusoknak is, hogy az idei tanévben már rutinosabban használják a különböző platformokat, könnyebben felmérjék, hogy pontosan milyen feladatokra és mennyi időre van szükség az adott tananyag megtanításához, illetve gyakorlottabban kezeljék majd a felmerülő problémákat.

Ha tudjuk, mi jelentette a legnagyobb kihívást, illetve kellemetlenséget a diákoknak az otthoni tanulás során, könnyebben dolgozhatunk ki jó válaszokat egy újabb, hasonló forgatókönyv esetén. Tudtad például, hogy a kutatásban részt vevő gyerekek egy része úgy próbálta meg tartani a társaival a lépést, hogy nem volt egy nyugodt része a lakásnak, ahová elvonulhattak volna tanulni?

[woo_product_slider id=”4796″]

Mi segíti a diákokat?

De nemcsak a megfelelő körülmények, hanem a szabad idő (hétvégén kézhez kapott feladatok, extrém magas képernyőidő stb.) és a barátokkal, osztálytársakkal való kapcsolattartás hiánya is komoly nehézségeket okozott. A kutatásra adott válaszaikat ebben, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány adományboltjából akár ingyen is letölthető segédanyagban gyűjtöttük össze, míg az ezeken alapuló, konkrét tippeket egy letölthető plakát formájában is előkészítettük.

További tartalmak a témában

Letölthető segédanyag tanároknak a diák, a tanár és a szülők online biztonságának és digitális jóllétének elemeiről az iskolai távoktatás idején: a digitális lábnyom, digitális bizalom, magánélethez való jog, online-offline egyensúly fogalmai és azok tartalma gyermekvédelmi szempontból.
Veszélyes, ha a szülő túlhasználja a közösségi médiát, és újszülött kortól kezdve képeket és adatokat közöl gyerekéről. Tudj meg mindent a digitális lábnyomról, és hogy hogyan lehet digitális szülőként is felelősen eljárni!

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Jól válni gyerekkel – Felelős szülők 10 pontja

A válás nehéz, főleg ha gyerek is érintett benne, de hisszük, hogy lehet jól válni! Ebben igyekszünk segíteni a felelős szülők 10 pontjával!

Tüntetni készül a gyereked?

A gyerekeknek is joga van tüntetésen kifejezni a véleményét. 15 pontban összegyűjtöttük, diákként mit kell tudnia a tüntetésekről.

Mi az a grooming és hogyan ismerheted fel?

Plakátunkban összefoglaltuk neked a grooming jeleit és találhatsz pár hasznos tanácsot is, hogy hogyan lehetsz az online térben biztonságban. Válassz az alábbi  adományösszegek közül és töltsd le erről szóló kiadványunkat!

Cikkajánló

×
×

Cart