A digitális oktatás tapasztalatai gyerekszemmel

Ha a járványhelyzet miatt újra csak online lehet tanítani, érdemes a diákok véleményére és tapasztalataira támaszkodni – az együttgondolkodás megkönnyíti mindkét fél helyzetét.

Az online oktatás nemcsak a tanárokat állította ismeretlen helyzet elé, de a gyerekeknek is meg kellett szokniuk egy sor új dolgot. Egy kutatás felmérte, hogy mit gondolnak a diákok a digitális tanításról és arról, hogy mit tehetnének a tanárok azért, hogy mindez könnyebb és hatékonyabb lehessen.

Ami nehézséget okozott a gyerekeknek

A gyerekek tapasztalata és véleménye segíthet a pedagógusoknak is, hogy az idei tanévben már rutinosabban használják a különböző platformokat, könnyebben felmérjék, hogy pontosan milyen feladatokra és mennyi időre van szükség az adott tananyag megtanításához, illetve gyakorlottabban kezeljék majd a felmerülő problémákat.

Ha tudjuk, mi jelentette a legnagyobb kihívást, illetve kellemetlenséget a diákoknak az otthoni tanulás során, könnyebben dolgozhatunk ki jó válaszokat egy újabb, hasonló forgatókönyv esetén. Tudtad például, hogy a kutatásban részt vevő gyerekek egy része úgy próbálta meg tartani a társaival a lépést, hogy nem volt egy nyugodt része a lakásnak, ahová elvonulhattak volna tanulni?

Ami segítene a gyerekeknek

De nemcsak a megfelelő körülmények, hanem a szabad idő (hétvégén kézhez kapott feladatok, extrém magas képernyőidő stb.) és a barátokkal, osztálytársakkal való kapcsolattartás hiánya is komoly nehézségeket okozott.

A kutatásra adott válaszaikat ebben, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány adományboltjából akár ingyen is letölthető segédanyagban gyűjtöttük össze, míg az ezeken alapuló, konkrét tippeket egy letölthető plakát formájában is előkészítettük.