Iskolaőrség: Hogyan dolgozzunk együtt?

478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe: az ezzel az őj helyzettel kapcsolatos, leggyakrabban felmerülő kérdésekre gyűjtöttük össze a szakértők válaszait.

Hintalovon

2020.09.07.

Ajánlás iskolaőröknek és intézményvezetőknek

Nem tudjuk, hogy milyen lesz ez az iskolaév, de az biztos, hogy szeptember elsején elkezdődött a tanítás. Ez a szeptember 1. azonban nem csak a járványhelyzet miatt különleges, hiszen idén kezdte meg a működését az iskolaőri szolgálat. 478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe.

Az iskola egy olyan ökoszisztéma, melynek minden résztvevője számít, mindenkinek megvan a maga helye, szerepe.

Ebben a rendszerben vajon az iskolaőr tudni fogja, hogy mi az ő szerepe? Ugyan a rendőrséggel áll munkaviszonyban, de milyen viszonyban lesz az iskola igazgatójával? Hogyan érdemes együttműködnie az iskola vezetésével? Mit jelent a tanárok és a gyerekek biztonsága az iskolában?

Számtalan megválaszolatlan kérdés, melyre nem minden iskolaőr és nem minden intézményvezető kapott választ. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány abban kívánja segíteni az intézményvezetőket és az iskolájukban szolgálatot teljesítő iskolaőröket, hogy a hatékonyabb, eredményesebb és emberibb munkavégzés érdekében hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében.

Az AJÁNLÁS INNEN LETÖLTHETŐ.

Az ajánlást a Hintalovon Alapítvány munkatársai, a Nemecsek Program vezetői készítették.

[woo_product_slider id=”4796″]

További tartalmak a témában

Mit tehet a szülő, ha a gyerekét rendszeresen megalázza a testnevelő tanár csak azért, mert nem tud kötelet mászni? Egy konkrét eset kapcsán összeszedtük azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket megtehet a szülő abban az esetben, ha felmerül a gyermeke jogainak sérelme.
A Gyermekjogi Követekkel és a Pandia Műhely drámainstruktoraival öt vitaszínházi előadást tartottunk a bántalmazásról gimnáziumi osztályoknak. Az előadások során a diákoknak lehetősége volt három provokatív állítás mellett és ellen érvelni, amelyek a segítségkérés, a büntetés és az áldozathibáztatás kérdéseit járták körbe.
Egy globális felmérés keretében 137 ország 26.258 gyereke osztotta meg a koronavírussal kapcsolatos gondolatait és tapasztalatait. A Hintalovon és gyerek önkéntesei a kérdőív lefordításával, valamint a kezdeményezés magyarországi népszerűsítésével támogatták a magyar gyerekek részvételét.
Az Európa Tanácsnak a gyermekek szexuális kizsákmányolás és szexuális zaklatás elleni védelméről szóló egyezménye – a Lanzarote Egyezmény – már a gyerekek számára is könnyen megismerhető. A kiadvány elsőként magyar és angol nyelven elérhető, de az Európa Tanács oldalán hamarosan további nyelveken is hozzáférhető lesz.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Ajánlások újságíróknak: interjúkészítés gyerekekkel

Hogyan lehet felelősen interjút készíteni gyerekjogi szempontból a gyerekekkel. A média munkatársainak szóló anyagunkban 14 pontban foglaljuk össze, töltsd le ajánlásunkat!

A verés tilos

Miért tilos a verés? – Beszéljünk a fenyítés káros hatásairól

Miért ártalmas a pofon, a fenékre csapás vagy a tasli ? Milyen más nevelési technikákat tudunk alkalmazni helyette? Segítünk!

Teljen és ne múljon a nyár!

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogy  a nyári  szünet ne csak logisztika, szervezés és drága mulatság legyen, hanem pihenés, közös élményekkel teli feltöltődés az egész család számára.

Cikkajánló

×
×

Cart