Gyerekeknek is elérhetők az ENSZ ajánlásai

A "Te hogy látod?" kutatás eredményeiből gyerekeknek készült anyag arra is alkalmas, hogy a tanárok, szülők beszélgessenek a gyerekekkel a jogaikról és kortársaik helyzetéről.
te hogy látod, ensz kutatás

Hintalovon

2020.05.30.

2020 elején mutatta be az ENSZ Gyermekjogi Bizottsága a Magyarország számára készült ajánlásait arról, milyen intézkedéseket tart fontosnak a gyerekek jogainak érvényesüléséért. A kormány, civil szervezetek és gyerekek részvételével zajló jelentéstétel eredményét összegző Záró észrevételek most a gyerekek számára is megismerhetők.

2019-ben 5300 gyerek mondta el a véleményét az ENSZ-nek arról, hogy milyen Magyarországon gyereknek lenni. A “Te hogy látod?” kutatás célja az volt, hogy a kormány és a civil szervezetek mellett a gyerekek véleményét is figyelembe tudja venni az ENSZ Gyermekjogi Bizottsága, mikor javaslatokat fogalmaz meg Magyarország számára a gyerekek helyzetének javítása érdekében. Ezeket a javaslatokat összegzik a Záró észrevételek, mely egyelőre angolul elérhető az ENSZ hivatalos felületén.

Miért fontos a gyerekrészvétel, és hogy erről a gyerekek is tudjanak?

A gyerekek valódi részvételének feltétele, hogy visszajelzést kaphassanak arról, hogyan vették figyelembe a véleményüket. Ezért készítettünk egy kiadványt nekik, melyből minden gyerek, aki kitöltötte a kérdőívet, vagy akit érdekelnek az eredmények és az ajánlások, megismerhetik azt. A kiadvány sorra veszi, hogy milyen jogai vannak egy gyereknek, mit gondolnak róluk a “Te hogy látod?” kutatás eredményei szerint, és mit kell tenni az ENSZ szerint.

Témák:

  • Számít a gyerekek véleménye?
  • Felkészít a suli a jövőre?
  • Beszélnek otthon a gyerekekkel a jogaikról és a kötelességeikről?
  • Biztonságban érzik magukat a gyerekek?
  • Milyen esélyekkel indulnak a gyerekek?
  • Mi a helyzet a családdal?
  • Egészségesen tudnak felnőni a gyerekek?
  • Hova fordulhatsz segítségért?

A kiadványról cikksorozat indult a yelon.hu-n, és alkalmas arra is, hogy a tanárok, szülők a beszélgessenek a gyerekekkel a jogaikról és kortársaik helyzetéről.

További tartalmak a témában

„A gyerekek biztonsága magával hozza a felnőttek biztonságát is” – a gyermekvédelmi irányelvét minden intézmény saját magára szabhatja, amivel bántalmazások, traumák sorát előzheti meg.
Milyen volt 2016-ban gyereknek lenni Magyarországon? Van-e elegendő tanár és háziorvos a rendszerben? Ehhez hasonló kérdésekre ad válaszat a 2016-os Gyerekjogi jelentés.
Letölthető segédanyag tanároknak a diák, a tanár és a szülők online biztonságának és digitális jóllétének elemeiről az iskolai távoktatás idején: a digitális lábnyom, digitális bizalom, magánélethez való jog, online-offline egyensúly fogalmai és azok tartalma gyermekvédelmi szempontból.
Az iskolai gyerekjogoknak sokféle szintje lehet: vannak tanulói és diákjogok, vannak a házirendben rögzített szabályok, és vannak olyan alapvető jogok, melyeket az ENSZ Gyermekjogi egyezménye ír elő. Hogyan valósulnak meg ezek a gyakorlatban?

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Számítanak a szavaid! -Megerősítő mondatok az iskolában

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogyan reagálhat pozitívan egy tanár a mindennapi helyzetekre. Próbáld ki ezeket a mondatokat!

Az integrált gyermekvédelmi rendszer 10 alapelve

Ismerd meg az EU által kidolgozott integrált gyermkvédelmi rendszer 10 alapelvét, melyek mentén a Hintalovon Alapítvány is működik!

Teljen és ne múljon a nyár!

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogy  a nyári  szünet ne csak logisztika, szervezés és drága mulatság legyen, hanem pihenés, közös élményekkel teli feltöltődés az egész család számára.

Cikkajánló

×
×

Cart