Akik hatalommal rendelkeznek, ne éljenek vele vissza

dr. Juhász-Laczik Albint, Pannonhalmi Bencés Gimnázium igazgatóját kérdeztük az iskolai bántalmazásról a közelgő Pannonhalmi Szimpózium és a Nem bánom, hogy víz alá nyomtatok! című beszélgetés kapcsán.

Hintalovon

2019.09.26.

dr. Juhász-Laczik Albint, Pannonhalmi Bencés Gimnázium igazgatóját kérdeztük az iskolai bántalmazásról a közelgő Pannonhalmi Szimpózium és a Nem bánom, hogy víz alá nyomtatok! című beszélgetés kapcsán.

Mi az Ön személyes motivációja a gyermekvédelem témájában? 

Szent Benedek másfél évezrede olyan közösséget alapított, amelyben egyszerre van hierarchia és szeretet, keret és tartalom, igazság és irgalom. Ennek kulcsa akkor és azóta is abban rejlik, hogy akik hatalommal rendelkeznek (mester, kapus testvér, tanár vagy csapatkapitány), ne éljenek vissza a hatalmukkal. Ebben segítik őket a kiszámítható szabályok, az átláthatóság, és különösen is a gyengébbek, akik a legkorábban érzik, ha az erő és a hatalom már nem szolgálat, hanem valami más. A gyermekvédelem – ha jól működik – az iskolában olyan kereteket, olyan otthonosságot képes teremteni, ahol tanár és diák (és még az igazgató is) biztonságban szembe tud nézni a hibákkal, sőt erőt meríthet, hogy azokból is lehet tanulni.

Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amelyre szeretne választ kapni a konferencia után? 

A konferencia már meghirdetésekor nagyon erős ellenszéllel, viharral találkozott. Volt, aki azt tanácsolta, hogy mondjuk le a konferenciát, hiszen akkora az értékrendbeli különbség a keresztény és a világi szféra között. Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy vajon lehetséges-e a párbeszéd a két világ között? Lehetséges-e a közös elköteleződés a transzparens és biztonságos szervezetek kialakítása mellett?

További tartalmak a témában

A Pannonhalmi Gimnáziumban működő Védelmi Csoport tagjaként a gyermekvédelem kiemelten fontos terület Szűcsné Villányi Rita számára – a Pannonhalmi Gyerekjogi Szimpózium kapcsán kérdeztük.
A fiatalok a technikai tudásukat adják át, miközben érzelmi érettséget tanulnak a nyugdíjasoktól – egy program, aminek egyelőre csak nyertesei vannak.
Az iskolai gyerekjogoknak sokféle szintje lehet: vannak tanulói és diákjogok, vannak a házirendben rögzített szabályok, és vannak olyan alapvető jogok, melyeket az ENSZ Gyermekjogi egyezménye ír elő. Hogyan valósulnak meg ezek a gyakorlatban?
Mit tehet a szülő, ha a gyerekét rendszeresen megalázza a testnevelő tanár csak azért, mert nem tud kötelet mászni? Egy konkrét eset kapcsán összeszedtük azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket megtehet a szülő abban az esetben, ha felmerül a gyermeke jogainak sérelme.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

20 segítő mondat szülőknek, hogy a gyereknek igazi öröm lehessen a sport – plakát

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le plakátunkat!

Mi a különbség a segítségkérés és az árulkodás között? – plakát

Mit tehet egy gyerek ha bántják vagy szemtanúja annak, hogy mást bántanak? Miért fontos megtanítani, hogy mi a különbség az árulkodás és a segítségkérés között? Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le plakátunkat!

Ajánlás iskolaőröknek, intézményvezetőknek

Hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni az iskolaőrök és intézményvezetők a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében? Ha kiváncsi vagy ajánlásunkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le még ma kiadványunk!

Cikkajánló

×
×

Cart