Akik hatalommal rendelkeznek, ne éljenek vele vissza

dr. Juhász-Laczik Albint, Pannonhalmi Bencés Gimnázium igazgatóját kérdeztük az iskolai bántalmazásról a közelgő Pannonhalmi Szimpózium és a Nem bánom, hogy víz alá nyomtatok! című beszélgetés kapcsán.

Hintalovon

2019.09.26.

dr. Juhász-Laczik Albint, Pannonhalmi Bencés Gimnázium igazgatóját kérdeztük az iskolai bántalmazásról a közelgő Pannonhalmi Szimpózium és a Nem bánom, hogy víz alá nyomtatok! című beszélgetés kapcsán.

Mi az Ön személyes motivációja a gyermekvédelem témájában? 

Szent Benedek másfél évezrede olyan közösséget alapított, amelyben egyszerre van hierarchia és szeretet, keret és tartalom, igazság és irgalom. Ennek kulcsa akkor és azóta is abban rejlik, hogy akik hatalommal rendelkeznek (mester, kapus testvér, tanár vagy csapatkapitány), ne éljenek vissza a hatalmukkal. Ebben segítik őket a kiszámítható szabályok, az átláthatóság, és különösen is a gyengébbek, akik a legkorábban érzik, ha az erő és a hatalom már nem szolgálat, hanem valami más. A gyermekvédelem – ha jól működik – az iskolában olyan kereteket, olyan otthonosságot képes teremteni, ahol tanár és diák (és még az igazgató is) biztonságban szembe tud nézni a hibákkal, sőt erőt meríthet, hogy azokból is lehet tanulni.

Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amelyre szeretne választ kapni a konferencia után? 

A konferencia már meghirdetésekor nagyon erős ellenszéllel, viharral találkozott. Volt, aki azt tanácsolta, hogy mondjuk le a konferenciát, hiszen akkora az értékrendbeli különbség a keresztény és a világi szféra között. Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy vajon lehetséges-e a párbeszéd a két világ között? Lehetséges-e a közös elköteleződés a transzparens és biztonságos szervezetek kialakítása mellett?

További tartalmak a témában

A gyermek másik városba költöztetése, valamint egy másik oktatási intézménybe történő átíratása a gyermek sorsát érintő olyan lényeges kérdés, amelyben a szülők közösen kell, hogy döntsenek.
Legyen a gyerekrészvétel a mindennapok része – tudd meg, hogyan valósult ez meg a 13. Gyermekjogi Fórumon, és mit teszünk ennek érdekében az EU stratégia-alkotásában!
A gyerek legfőbb érdeke komplex dolog. Az első lépés, hogy az ügyben érintett szakemberek gondolják végig, hogy az milyen elemekből áll, és azok mentén hogyan biztosítható – konkrét példa arról, mit jelent ez a gyakorlatban, ha például két gyerek lemarad az ovis csoportjától.
Tényleg számít az, amit válaszolok? Honnan tudhatod, hogy van-e értelme kitölteni egy kérdőívet? Miért úgy tesznek fel egy kérdést, ahogy? Többek között ezekre a kérdések ad választ gyerekeknek (és felnőtteknek) kiadványunk a kérdőíves konzultációkról.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Top 10 ötlet a digitális oktatáshoz – Plakát

Mitől működne jobban a digitális oktatás? Mire van szüksége a gyerekeknek a hatékony online tanuláshoz? Megkérdeztük a gyerekeket!

Családi Szerződés

Bejön kopogás nélkül a szobádba? Türelmetlenek vagytok egymással? Zavarjátok egymást tanulás, munka közben? Itt egy kis segítség az egész családnak, hiszen bármennyire is közel álltok egymáshoz, a mindennapokban természetesek lehetnek a kisebb összetűzések, surlódások. Különösen igaz ez a karantén idején, amikor hosszú ideig vagytok összezárva. Ezért a Kiskorú Kollégáink (KiKo) összeállítottak egy családi szerződés mintát, hogy könnyebb legyen az együttélés mindenkinek. Nézzétek át közösen és egészítsétek ki Ti is a családotok saját szabályaival.    

Mit mondj ahelyett, hogy elveszem a telefonod!

Mit lehet tenni a kémkedés helyett, mi a jó megoldás ahhoz, hogy megtudjuk mit csinál a gyerek amikor online van? Tippek szülőknek.

Cikkajánló

×
×

Cart