Bár nem meglepő, de a közösségi adománygyűjtés pont azt takarja, amit a neve sugall; egy adott cél megvalósítása érdekében létrehozott pénzgyűjtő kampány, amely azon az elgondoláson alapszik, hogy sokan, járulnak hozzá egy meghatározott célösszeg mielőbbi összegyűjtéséhez.
Ez a fajta adománygyűjtés az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségre tett szert, viszont korántsem egy mai koncepcióról van szó. Gondoltad volna, hogy a New York-i Szabadság-szobor is az amerikai és francia állampolgárok kis összegű felajánlásaiból épülhetett meg vagy hogy Barack Obama 2008-as kampánya is az interneten összegyűjtött adományokból indult el?
De akkor miért csak mostanában lett ennyire közismert ez az adományozási fajta? Részben az olyan oldalak miatt, mint a Kickstarter, GoFundMe vagy a magyar vonatkozású Adjukössze. Másrészről viszont az internet és a közösségi média oldalak térnyerésével a szervezetek könnyen, gyorsan és közvetlenül meg tudják találni azokat az embereket, akik szeretnének segíteni nekik. Az adományozók sokszor a szervezet korábbi támogatói közül kerülnek ki, viszont olyan embereket is el lehet érni, akik ismerik a szervezetet, fontosnak tartják annak munkáját, de konkrét cél hiányában még nem támogatták azt. A közösségi adománygyűjtés egyik kulcsa a konkrét cél, hiszen annak mindig előre meghatározott és határidővel rendelkező célja van. A támogatókat sokszor motiválja a sürgős célok időben való teljesítése és a tudat, hogy nemcsak a szervezet általános munkáját segítik, hanem egy szűkebben meghatározott ügyet támogathatnak. Így biztosra mehetnek, hogy az adomány egy számukra fontos célt szolgál. Másrészről a közösségi adományozásban a sok kicsi sokra megy kifejezés valóban igaz, nemcsak jól csengő marketing kifejezés. A legtöbb támogató kisebb összeggel támogatja a végcélt, tehát a szervezet sok, kisebb összegű adományban részesül, így egy valódi közösségi összefogás résztvevői lehetnek.
Mi, a Hintalovon Alapítvány, bízunk a minket körülvevő közösség erejében, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy elindítjuk az első közösségi adománygyűjtésünket. A téma természetesen a gyerekjogok, viszont egyedülálló módon most a gyerekekhez szeretnénk közelebb vinni a saját jogaikat egy e-learning tananyag formájában. Egyszerű, közérthető és játékos formát tervezünk olyan feladatokkal, amit a gyermekek akár otthon, akár az iskolában is tudnak majd használni. Az alábbi oldalon több információt is találsz a kampányunkról és ha úgy érzed, hogy ez a téma közel áll hozzád, akkor arra kérünk, hogy támogass minket lehetőségeidhez mérten.