4. hullám: Mit írhat elő az iskola és mit nem?

Milyen járványügyi korlátozások élnek tovább az iskolákban-óvodákban és mik nem?

Hintalovon

2021.09.13.

Összeszedtük az aktualitásokat az iskolák, óvodák működéséről

Az új tanév indulása óta rengeteg kérdést kap Alapítványunk arról, hogy mit tehetnek meg az oktatási-nevelési intézmények, milyen szabályokat írhatnak elő a covid- járvány miatt. Augusztus végén megjelent egy intézményvezetőknek címzett miniszteri levél, ami a 2021. szeptembertől követendő járványellenes intézkedésekről szól.

Nyáron hivatalosan is megszűnt a járványügyi veszélyhelyzet. A járványügyi korlátozásokat feloldották: a bölcsődék, óvodák és iskolák most a veszélyhelyzet előtti szokásos rendben működhetnek. Jelenleg az EMMI VIII/4541/2021/KOAT. sz. minisztere levele írja elő az oktatási intézmények hivatalos protokollját

Összegyűjtöttük a protokoll legfontosabb pontjait:

  • Az egészségvédelmi szabályokra ezután is figyelni kell: fertőtlenítő takarítások, a rendszeres kézfertőtlenítés, gyakori szellőztetések az iskolákban, óvodákban;
  • A korábban előírt védőtávolság tartása már nem kötelező, de az iskolák dönthetnek úgy, hogy elkerülik a nagyobb csoportosulásokat (pl. étkezéseknél);
  • Tanulmányi és osztálykirándulásokat inkább belföldre érdemes megszervezni, de ezek már lehetnek többnaposak akár;Nnem írható elő kötelező maszkviselés a sulikban, de a maszkhasználatot megtiltani nem lehet (azaz: ha a gyerek ragaszkodik a maszkhoz, azt meg kell neki engedni);
  • Nincs kötelező tesztelés az iskolákban, és a bejáratnál sem mérik meg a gyerekek és belépők testhőmérsékletét;
  • Kerülni érdemes a nagy csoportosulást a gyerekeket kísérő szülőknek és az is szerencsés, ha a szülők csak a lehető legszükségesebb időt töltik az intézményben;
  • Továbbra is előírás, hogy ne menjen közösségbe olyan gyerek, aki koronavírusos tüneteket mutat;
  • Ha az intézményben derül ki, hogy koronavírusos egy gyerek, akkor haladéktalanul el kell különíteni, és a szülőjét értesíteni, ha pedig igazolt a fertőzés, az iskola köteles értesíteni a Járási Hivatalt és a minisztériumot;
  • Továbbra is szorgalmazzák, hogy akinek az életkora és az egészségügyi állapota engedi, vegye fel az oltást;
  • A gyerek az iskolába orvosi igazolással térhet vissza, az iskola az orvosi döntést nem bírálhatja felül;
  • szülői igazolás csak alapos indokkal történhet, de hogy mi minősül járványhelyzetből fakadó igazolt hiányzásnak, azt mindig az adott szülő körülményei befolyásolják, és az iskolaigazgató joga eldönteni; az igazgatóknak ilyenkor többek között azt kell mérlegelnie, hogy: fennáll-e a reális veszélye annak, hogy a gyerek megfertőződhet az iskolában, az iskolába menet, vagy megfertőzheti a vele egy háztartásban élőket, illete a gyerek otthonmaradása esetén megfelelő felügyelet alatt áll-e.

További tartalmak a témában

Mit tehet a szülő, ha a tantermen kívüli oktatásban a pedagógus rendszeresen arra kötelezi a diákokat, hogy webkamerájuk folyamatosan legyen bekapcsolva? A NAIH állásfoglalását kértük.
Élő chates tanácsadás, ahol egy héten kétszer, chaten lehet az Alapítvány jogász kollégáitól ingyen és név nélkül tanácsot kérni – mert hisszük, hogy a közösségi támogatás és összefogás az, amivel közösen megoldhatjuk ezt az válságos helyzetet.
Az iskolai gyerekjogoknak sokféle szintje lehet: vannak tanulói és diákjogok, vannak a házirendben rögzített szabályok, és vannak olyan alapvető jogok, melyeket az ENSZ Gyermekjogi egyezménye ír elő. Hogyan valósulnak meg ezek a gyakorlatban?
Milyen volt 2016-ban gyereknek lenni Magyarországon? Van-e elegendő tanár és háziorvos a rendszerben? Ehhez hasonló kérdésekre ad válaszat a 2016-os Gyerekjogi jelentés.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Vedd észre mások értékeit – Plakát

Mi a közös a sarkantyús teknősben, a dongóban és az afrikai elefántban? Hogy nind rendelkeznek értékes tulajdonságokkal. Ha kíváncsi vagy állati jó, beszélgetésindító plakátjainkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le kiadványunkat!

Top 10 ötlet a digitális oktatáshoz – Plakát

Mitől működne jobban a digitális oktatás? Mire van szüksége a gyerekeknek a hatékony online tanuláshoz? Megkérdeztük a gyerekeket!

Mítosz és valóság a gyerekekkel szembeni szexuális visszaélésekről

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le Mítosz és valóság a gyerekekkel szembeni szexuális visszaélésekről  plakátot!

Cikkajánló

×
×

Cart