Az EMMI-ben jártak Gyermekjogi Követeink

Az egyeztetésen lehetőség volt arra, hogy önkénteseink bemutassák a kampány eddigi tapasztalatait, és beszéljenek a minisztérium szakembereivel arról, hogyan tud a gyerekek véleménye nagyobb figyelmet kapni.

Hintalovon

2019.05.29.

A Gyermekügyi Főosztály meghívására az EMMI -ben jártunk, ahol Gyermekjogi Követeink  prezentálták a TE HOGY LÁTOD? kampány tapasztalatait.  A találkozó résztvevői azon dolgoznak, hogy a gyerekjogok magyarországi helyzetéről képet adjanak az ENSZ Gyermekjogi Bizottságának, de eltérő oldalról vizsgálják azt. Az egyeztetésen lehetőség volt arra, hogy önkénteseink bemutassák a kampány eddigi tapasztalatait, és beszéljenek a minisztérium szakembereivel arról, hogyan tud a gyerekek véleménye nagyobb figyelmet kapni.

A kormánynak 2019. júniusában kell országjelentést küldenie a Gyermekjogi egyezmény végrehajtását vizsgáló független szervnek, más szereplőknek (civileknek, gyerekeknek) 2019. szeptember 1-ig van lehetőségük jelentés benyújtására. Diák önkénteseink ősz óta dolgoznak azon, hogy minél több gyerek véleményét összegyűjtsék és bemutassák az ENSZ számára.

A találkozó célja az volt, hogy a minisztérium megismerje, kik és hogyan dolgoznak a gyerekek jelentésén, és betekintést kapjon az online felmérés előzetes eredményeibe. A Gyermekjogi Követek célja, hogy a gyerekek véleményét minél szélesebb körben megismerjék és figyelembe vegyék. Ehhez épített most hidat ez az első találkozó. 

További tartalmak a témában

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Tanárként a digitális osztályteremben

A digitális oktatásra való átálláshoz kapcsolódó megnövekedett munkamennyiség, a bizonytalanság, a teljesen más tanítási felület sok feszültséget eredményezhet az amúgy is szorongással teli légkörben. Ami most történik, az egy életmódváltás az oktatásban részt vevő mindhárom szereplőnek: diáknak, tanárnak, szülőnek egyaránt. Nem fogjuk tudni azt folytatni, amit eddig csináltunk. Nem csak az osztályterem változott meg ezekben a napokban. A reális cél most nem az, hogy digitálisan leképezzük az iskolai viszonyokat, hanem hogy új alapokra helyezzük azokat. Az interaktív felületek többségét partneri viszonyokon és bizalmon alapuló kommunikációra tervezték – a tanítás mellett –  most a közösségélmény biztosítása, a források megosztása, a tanulás és a tudás áramlásának a rendszerezése, átcsoportosítása, priorizálása, az értékeléseknek pedig a számonkérés helyett a fejlesztő, megerősítő funkciója lehet kiemelt feladat. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány  összeállított  egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.

Vigyázz magadra!

Vigyázz magadra! – Miért és hogyan vonjuk be a gyerekeket az erőszak elleni védelembe?

Szeretnénk, hogy a gyerekek szólnának, ha bántják őket vagy másokat, lépjenek fel az erőszak ellen. De hogyan érjük ezt el? Ha kíváncsi vagy válaszainkra, válassz az alábbi adományösszegek közül, és töltsd le kiadványunkat!

Vedd észre mások értékeit!- Plakát

Vedd észre mások értékeit – Plakát

Mi a közös a sarkantyús teknősben, a dongóban és az afrikai elefántban? Hogy nind rendelkeznek értékes tulajdonságokkal. Ha kíváncsi vagy állati jó, beszélgetésindító plakátjainkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le kiadványunkat!

Cikkajánló

×
×

Cart