“Bátorságot szeretnék önteni ebbe a programba”- Kökéndy Ákos
Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amire szeretne választ kapni a konferencia után?
Az egyik legfontosabb kérdés számomra, hogy eljutott-e már a közgondolkodás arra szintre, hogy a gyermekek biztonsága olyan alapkövetelmény, ami nélkül nincs értelme sem pedagógiai programról, sem reformokról, sem egészséges jövőképről beszélni.
Mi az Ön személyes motivációja a témában?
Vágyam, hogy olyan működési modellt dolgozzunk ki az iskolában, ami észrevétlenül simul bele az eddigi működésünkbe. Olyan helyeken kell megjelennie, ahol eddig avarral befedett csapdák között futottunk. Segíteni kell, hogy nyugodtabban haladjunk az utunkon.
Bátorságot szeretnék önteni ebbe a programba, ami úgy segítheti a gyerekek biztonságérzetét, hogy közben a szülők és a pedagógusok is a saját fejlődésükként éljék meg a megjelenő új szempontok használatát.
Van-e olyan nemzetközi példa amit követendőnek tart az iskolai bántalmazás megoldásában?
Inspiratív megközelítéseket láttam már, de azt gondolom, hogy minden ilyet csak úgy szabad bevezetni, ha azt az iskola saját maga teremtette meg. Ha nem recepteket másolunk, hanem megtanulunk főzni, ha ez keményebb munka, akkor is.
Van-e olyan könyv, film, bármilyen más művészeti alkotás, amit ajánlana az iskolai bántalmazás könnyebb megértéséhez?
A Patrick Melrose könyvek olvasása során nagyon mély benyomásom alakult ki a gyermekek bántalmazásáról, annak feldolgozásáról, kínkeservéről. Bár az nem iskolai bántalmazást ír le, mégis rengeteget tanultam belőle
Van –e olyan előadás (TED talks, stb.) amit ajánlana nekünk a témában?
Peter Gabriel videóval küzd az igazságtalanság ellen előadás mutat valamit abból, hogy milyen módon hat az emberre a megszégyenítés.