Gyermekjogi jelentés: gyereknek lenni 2016-ban

Milyen volt 2016-ban gyereknek lenni Magyarországon? Van-e elegendő tanár és háziorvos a rendszerben? Ehhez hasonló kérdésekre ad válaszat a 2016-os Gyerekjogi jelentés.

Hintalovon

2017.11.21.

2017-ben nemcsak azt ünnepelhettük, hogy 26 éve ismerjük a gyermekjogokat, hanem a 20 éves gyermekvédelmi törvényt is. De vajon tényleg volt okunk ünnepelni? Milyen két és fél évtizeddel a gyermekjogok megjelenése után gyereknek lenni Magyarországon?

2017-ben először készült olyan átfogó vizsgálat az elmúlt év gyermekjogi eseményeiről, amely képet adott a jogszabályi változásokról, a statisztikákról, a gyermekjogok érvényesüléséről. Képet kaptunk arról is, hogy milyen gyermekjogi témák uralták a közbeszédet – azaz hogyan gondolkodtunk mi, felnőttek a gyerekekről.

2017-től kezdve minden évben elkészül ez a tényszerű, objektív – a problémákat és a pozitív eredményeket egyaránt számba vevő – jelentés. A jelentés értékalapú, gyermekjogi megközelítést alkalmaz, de nem értékelő (így például ajánlásokat sem tartalmaz). Bízunk benne, hogy olyan információforrást teremthetünk, amely növeli a gyermekjogi érzékenységet, és segíti mindazoknak a szakembereknek a munkáját, akik gyermekjogokkal vagy a gyermekvédelemben dolgoznak.

További tartalmak a témában

Az Alapítvány az EMMI útmutatója kapcsán felajánlotta szakmai segítségét a további útmutatók kidolgozásában, hogy a gyerekek érdeke a legjobban tudjon érvényesülni a jelenlegi helyzetben is.
Vegyük komolyan a gyerekeket, a gyermekvédelem ügyét. Ezek a népszavazási kérdések sajnos nem ezt segítik, de attól még minden szülő szabadon gondolkodhat ezekről a témákról, és beszélgethet róluk a gyerekeivel.
Magyarországon minden oktatási intézmény egyedileg rendezheti a saját fegyelmi eljárásrendjét és az alkalmazható büntetések körét, azonban ezek semmi esetben sem sérthetik a kiskorú alapvető és elidegeníthetetlen gyermeki jogait. Egy konkrét eset kapcsán tanulmányunkban a tanulóval szemben indítható fegyelmi eljárás főbb szabályait foglaltuk össze.
Gyermekjogi Követeink kíváncsiak voltak, hogy különbözik-e a diákok véleménye az erőszakról, ha a társaik előtt kérdezik meg őket vagy ha Instán titkosan tudnak válaszolni? Ismerjétek meg Botos Viktória és Sarang Nikoletta Gyermekjogi Követeink felmérésének eredményeit.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Nevelés vagy büntetés? – plakát

Mi a nevelés célja? Mi a különbség az egészséges fegyelmezés és a büntetés között? Tudd meg szülőknek készült plakátunkról!

Online konzultáció gyerekekkel

Milyen szempontokt érdemes figyelembevenni, ha egy gyerekekkel, virtuálisan, online tartunk megbeszélést? Ajánlás szakembereknek.

mi értelme az online kérdőíveknek

Van értelme kitöltenem? Kérdőíves konzultációkról gyerekeknek

Mire jó egy online kérdőív? Tényleg számít, mit gondolnak a gyerekek? Honnan tudhatjuk, hogy nem élnek vissza vele?

Cikkajánló

×
×

Cart