Számítanak a szavaid! -Megerősítő mondatok az iskolában
Számítanak a szavaid! -Megerősítő mondatok az iskolában
Minimum adomány: 0 Ft
Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogyan reagálhat pozitívan egy tanár a mindennapi helyzetekre. Próbáld ki ezeket a mondatokat!
Kategóriák: Gyerekbántalmazás, Gyereknevelés, Letölthető anyagaink, NEMECSEK, Oktatás, Óvodai és iskolai ügyek, Plakátok
Sok minden veszélyben van most - a Hintalovon is
Évről évre egyre nehezebb körülmények között dolgozunk – azonban most először kérdésessé vált, hogy tudjuk-e folytatni a munkánkat. A Hintalovon Alapítvány már márciusban felkerült a Szuverenitásvédelmi Hivatal listájára – csak azért, mert uniós támogatást nyertünk egy gyermekjogi, környezetvédelmi projektünkre.
Most újabb lista van készülőben az “átláthatósági” törvényjavaslatnak köszönhetően. Ha felkerülünk erre a listára, az ellehetetlenít mindent, amit eddig felépítettünk.
Csatlakozz kampányunkhoz és támogass bennünket, hogy továbbra is kiállhassunk a gyerekekért és jogaikért!
Adószámunk: 18752836-2-41
Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.
Leírás
Több mese és elvarázsolt történet is íródott már óvodás gyerekek számára, amelyek azt próbálják hangsúlyozni, hogy nem kell ahhoz kard, vagy lándzsa, hogy valakit megbántsuk, néha bizony a szavaink is fegyverként működhetnek. A kérdés azonban az, ha a gyerekeknek példamutató mesékkel próbálunk segíteni, hogy bizonyos helyzetekben másképp fejezzék ki magukat, akkor vajon mi felnőttek, éppen a gyerekekkel szemben miért “ragadunk” néha lándzsát? Még akkor is, ha ezt nem szándékosan tesszük.
Az iskolában a gyerekekkel való mindennapi kommunikációban fontos tudatosítani, hogy miként a gesztusok, a cselekedetek úgy a szavaink is számítanak, korosztálytól függetlenül. Igaz, arra a felszólításra, hogy “Maradj csöndben!” a kicsi elsős másképp reagál, mint a 8-os kamasz de, hogy érzéseket vált ki belőlük, az biztos.
Szakmai anyagunkban összeszedtünk néhány teljesen hétköznapi, az iskolában szinte minden nap elhangzó példamondatot, amelyeket átformáltunk pozitív, megerősítő mondatokká, hogy a lándzsából egyszercsak virág legyen. Hiszen az iskolában ezekre a megerősítő mondatokra a gyerekeknek különösen nagy szükségük, ahogyan a pedagógusoknak is a mondatokkal kiváltott pozitív visszajelzésekre.