Child Friendly Media and Advertising
Mit tud tenni a média a gyerekekért? Hogyan jelennek meg a gyerekek és a családok a hírekben, tudósításokban? Hogyan hatnak a gyerekekre a reklámok? Tényleg az influenszerek az “új istenek” a fiatal korosztály számára? Elképesztően fontosak ezek a kérdések, és mi nagyon szívesen beszélgetünk róluk. Ha te is kíváncsi vagy, mit mondanak a gyerekjogok a média és a reklámok kapcsán, akkor ez a programunk neked szól.
Hogyan dolgozunk?
2021-ben jegyezték be Gyermekbarát Média és Reklám védjegyünket. A védjegy használatára minden olyan szervezet jogosult, amely a Hintalovon Alapítvány által szervezett, jogszerű és etikus gyerekreklámokkal és médiatartalmakkal kapcsolatos megfelelési programban vesz részt, felelősségvállalást tükröző belső szabályzatot vezet be, és az ahhoz kapcsolódó feladatokat elvégzi.
Eredmények
Ebben a programban a legtöbb folyamat a színfalak mögött zajlik, és lassú lépésekben haladunk, de így is van néhány számokban is megfogalmazható eredményünk, amit meg tudunk veletek osztani.
Munkatársaink
dr. Gyurkó Szilvi
Gyermekjogi tanácsadó
Merényi Dóri
Gyermekjogi munkatárs
Szeder Kata
Kommunikációs munkatárs
Partnereink
Rólunk mondták
“Mindig is fontos volt számunkra, hogy lapunk értéket közvetítsen, hogy betartsuk a gyerekjogokat. Természetesen eddig is figyeltünk arra, hogyan jelenítjük meg a fiatalabbakat, milyen módon mutatjuk be őket. Nagy büszkeség, hogy az Alapítvány elbírálását követően ez immáron »hivatalos« lett. Fontos az is, hogy felhívjuk a figyelmet a gyerekjogokra, edukáljunk, hogy minél többen megismerjék ezeket. Ezért a Nők Lapja március 21-től kampányt indít, mely során a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal hívja fel a figyelmet a gyerekjogokra és közösen publikál társadalmi célú online tartalmakat, bevonva ebbe a fiatalabb korosztályt is.”