Ajánlás iskolaőröknek, intézményvezetőknek
Ajánlás iskolaőröknek, intézményvezetőknek
Hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni az iskolaőrök és intézményvezetők a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében? Ha kiváncsi vagy ajánlásunkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le még ma kiadványunk!
Kategóriák: Letölthető anyagaink, NEMECSEK, Oktatás, Óvodai és iskolai ügyek
Támogass minket adód 1%-ával, és tegyünk együtt azért, hogy minden gyerek biztonságban és jól legyen.
Már kilencedik éve képviseljük a gyermekjogokat, közvetítünk, kutatunk, megmutatunk, elmagyarázunk, segítséget nyújtunk, meghallgatunk, kiállunk, leírunk, közzéteszünk, támogatunk és megerősítünk.
Segíts minket adód 1%-ával, hogy továbbra is kiállhassunk a gyerekekért és jogaikért!
Adószámunk: 18752836-2-41
Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.
Leírás
2020 szeptembere óta folyamatosan nő azon intézmények száma az országban, ahol iskolaőrök dolgoznak a gyerekek közvetlen környezetében. Hogy kik is pontosan az iskolaőrök és mi a meghatározott feladatuk? A jogszabály szerint olyan kényszerítő eszközzel rendelkező, sajátos jogokkal felruházott, közfeladatot ellátó személyek, akiknek fő feladata a biztonság, azon belül is kiemelten a pedagógusok biztonságának fenntartása.
De vajon egy iskolában mitől érzi magát egy pedagógus, egy nevelés-oktatást segítő munkatárs és egy gyerek biztonságban?
Talán a kényszerítő eszközök felett való rendelkezés miatt? Vagy lehet, hogy sokkal inkább az együttműködés, egymás kölcsönös megértése és tisztelete segítheti elő a biztonság érzését?
Az iskolaőröknek, valamint az intézményvezetőknek készült ajánlásunkkal (is) szeretnénk hangsúlyozni, hogy az iskola nem csupán egy épület, hanem az egymáshoz való viszonyulások színtere, ahol minden szereplőnek, felnőttnek és gyereknek egyaránt megvan a maga helye, szerepe és felelőssége. Ilyenformán ha egy iskolaőr megkapja a megfelelő felkészítés, együttműködik az iskola vezetésével valamint a pedagógusokkal, akkor az iskolai ökoszisztéma részévé tud válni, ezáltal pedig valódi segítséget tud nyújtani az iskola minden szereplőjének. Mindennek köszönhetően pedig erőszakmentes és békés konfliktuskezelési módszert fog alkalmazni, így a gyerekeknek is azt a példát megmutatja, hogy az erőszakra nem lehet erőszakkal válaszolni.
“A gyerekek szerint ugyanis az iskolát elsősorban az elfogadó légkör és a támogató felnőttek tennék biztonságosabbá, és nem a biztonságtechnikai vagy a fizikai környezet.”