Feszültség a titoktartás és a szükséges lépések között

Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Hintalovon

2019.09.24.

Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Mi az Ön személyes motivációja a gyermekvédelem témájában?

Akár a diákotthonunkban, akár lelkipásztori munkámban találkozom helyzetekkel, amik kezelését hivatásomból és megbízásomból egyaránt feladatomnak tartok. Szeretném ezeket minél szakszerűbben tenni.

Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amelyre szeretne választ kapni a konferencia után?

A titoktartás és a szükséges lépések között alkalmanként feszültség van, ennek kezelése. Másrészt minden, amit tanulhatok, amivel gazdagszik eszköztáram.

Van-e olyan nemzetközi példa, amelyet követendőnek tart az iskolai bántalmazás megoldásában, a visszaélések megelőzésében?

Más országok bencés iskoláiban levő gyakorlatok.

Van-e olyan könyv, film, bármilyen más művészeti alkotás, amit ajánlana az iskolai bántalmazás és visszaélés könnyebb megértéséhez?

Inkább a mi  munkánk körültekintő végzéséhez egy felkiáltás: A vadászat c. film (Jagten / The hunt dán filmdráma, 115 perc, 2012), ahol éppen ellenkezőleg, egy ártatlan nevelőt tesznek tönkre bántalmazás hamis vádjával. Ez is a szakszerű védelem része, hogy ártatlanok ne kerüljenek vád alá.

További tartalmak a témában

Kutatást végzünk 10-17 éves gyerekek segítségével, hogy feltárjuk a gyerekek érzéseit és szükségleteit különböző hétköznapi, sérülékeny helyzetekben. A fókuszcsoportos, drámatechnikát alkalmazó kutatásból zárójelentés készül, melyet felhasználva készülnek majd el a szakembereknek szóló ajánlások.
Új segédanyagot készített az ENSZ gyerekeknek arról, hogyan mondhatják el a véleményüket a Gyermekjogi Bizottságnak a jogaik érvényesüléséről az országukban.
Lehet-e igazolatlan hiányzással büntetni azokat a gyerekeket, akiknek hiányos a felszerelésük? Milyen lehetőségei vannak a szülőnek a gyereke jogainak érvényesítésére?
Az iskolai igazolatlan hiányzásokkal kapcsolatban sok kérdés és bizonytalanság merül fel. Mit igazolhat a szülő, mit nem? Mi számít igazolatlan mulasztásnak és milyen következményei vannak? Mennyi igazolatlan mulasztás von egyáltalán következményt maga után? Ezt járjuk körbe egy kicsit részletesebben a jogszabályok segítségével.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Mik azok a gyermekjogok

Mik azok a gyerekjogok? – Plakát

Plakátunkon sorra vesszük a gyerekek jogait, ha ismered a jogaidat, akkor tudod tisztelni mások jogait is!

Mit mondj ahelyett, hogy elveszem a telefonod!

Mit lehet tenni a kémkedés helyett, mi a jó megoldás ahhoz, hogy megtudjuk mit csinál a gyerek amikor online van? Tippek szülőknek.

Olyan buta vagyok Anya!

Mit teszel, ha a gyereked saját magát szidja? Hogyan erősítheted gyereked önbizalmát? Olvasd el tippjeinket!

Cikkajánló

×
×

Cart

Adományozz gyerekjogokat idén karácsonykor!

Neked milyen volt a gyerekkori karácsonyod?

Min lehetett mindig nevetni, mitől lettél néha szomorú, mi volt a legjobban várt ajándékod, kik állták körül a fát? A karácsony talán azért a legjobban várt ünnep, mert ilyenkor meg tud állni egy kicsit az idő. Ha tényleg meg tudunk állni, tudunk békét és nyugalmat teremteni a családunk köré, azzal megteremtjük a karácsony varázsát. A gyerekek pedig gyorsan hozzáteszik a vidámságot is.

 

Mi, a Hintalovon Alapítványnál azért dolgozunk, hogy minden gyereknek biztonságos és nyugodt környezete legyen karácsonykor és az év összes többi napján is.

Támogasd munkánkat és ajándékozz gyerekjogokat idén karácsonyra!

Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.