Feszültség a titoktartás és a szükséges lépések között

Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Hintalovon

2019.09.24.

Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Mi az Ön személyes motivációja a gyermekvédelem témájában?

Akár a diákotthonunkban, akár lelkipásztori munkámban találkozom helyzetekkel, amik kezelését hivatásomból és megbízásomból egyaránt feladatomnak tartok. Szeretném ezeket minél szakszerűbben tenni.

Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amelyre szeretne választ kapni a konferencia után?

A titoktartás és a szükséges lépések között alkalmanként feszültség van, ennek kezelése. Másrészt minden, amit tanulhatok, amivel gazdagszik eszköztáram.

Van-e olyan nemzetközi példa, amelyet követendőnek tart az iskolai bántalmazás megoldásában, a visszaélések megelőzésében?

Más országok bencés iskoláiban levő gyakorlatok.

Van-e olyan könyv, film, bármilyen más művészeti alkotás, amit ajánlana az iskolai bántalmazás és visszaélés könnyebb megértéséhez?

Inkább a mi  munkánk körültekintő végzéséhez egy felkiáltás: A vadászat c. film (Jagten / The hunt dán filmdráma, 115 perc, 2012), ahol éppen ellenkezőleg, egy ártatlan nevelőt tesznek tönkre bántalmazás hamis vádjával. Ez is a szakszerű védelem része, hogy ártatlanok ne kerüljenek vád alá.

További tartalmak a témában

Biatorbágyon jártunk gyermekjogi követeinkkel, hogy a zaklatásról és büntetésekről beszélgessünk a diákokkal. Mi minden történt a vitaszínházon? Viki és Dóri elmeséli!
Az iskolai igazolatlan hiányzásokkal kapcsolatban sok kérdés és bizonytalanság merül fel. Mit igazolhat a szülő, mit nem? Mi számít igazolatlan mulasztásnak és milyen következményei vannak? Mennyi igazolatlan mulasztás von egyáltalán következményt maga után? Ezt járjuk körbe egy kicsit részletesebben a jogszabályok segítségével.
Ha észrevesszük, hogy a környezetünkben valakit bántanak, minden esetben muszáj közbelépni – akár a komfortzónánk elhagyása árán is. Akinek hangja van, felelős azokért, akiknek nincs, vagy a címzettek számára nem hallható .
A digitális kisokos tanároknak szól, segíti az online osztályteremben az oktatást. A digitális gyerekekkel való foglalkozáshoz konkrét praktikákat, technikákat tartalmaz.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Tévhitek és félreértések a Gyermekjogi Egyezménnyel kapcsolatban

Tudd meg, milyen tévhitek övezik a Gyermekjogi Egyezményt, és ismerd meg, hogyan érvényesíthetők a gyermekjogok a mindennapokban.

Kapcsolattartás különválás után

Kapcsolattartás különválás után – Ajánlások a gyerek korához, egyedi szükségleteihez

Hogyan szervezzük a kapcsolattartást a válás, különválás után? Gyermekközpontú ajánlás és szempontrendszer a különváláshoz.

Gyerekek és a szexualitás

Felvilágosítás – Mikor és mit mondjunk a gyerekeknek a szexualitásról?

Mikor kezdjünk el beszélni a gyerekeknek a szexualitásról? Mikor és milyen információkat, hogyan osszunk meg a gyerekekkel? A felvilágosítás egy folyamat.

Cikkajánló

×
×

Cart