Gyermekjogi tanácsadó chatbotot indít a Hintalovon Alapítvány

Online Robot segít a gyermekjogi kérdésekben: a Hintalovon Alapítvány új, ingyenes szolgáltatása bárki számára, a nap 24 órájában elérhető segítséget nyújt gyermekjogi témákban.
chatbot

Hintalovon

2020.12.03.

Robot segít a gyermekjogi kérdésekben: 0-24 elérhető gyermekjogi chatbotot indít a Hintalovon Alapítvány

A gyerekek joga sokféle módon sérülhet és gyakran sérül is. Ma Magyarországon minden harmadik gyermek szülei elválnak; a válások negyedében nem születik egyezség, így a kapcsolattartás, a gyerek lakóhelye és nevelése folyamatos konfliktusok forrása. Minden tizedik gyerek bántalmazás, erőszak áldozatává válik; és több mint 24.000 gyerek él családon kívül állami gondoskodásban, akiknek képviseletét országosan csupán 23 gyermekjogi képviselő látja el.

A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány mesterséges intelligenciára épülő új, ingyenes szolgáltatása bárki számára  a nap 24 órájában elérhető segítséget nyújt gyermekjogi kérdésekben. A gyermekvédelemben és a jogi tanácsadás területén úttörő kezdeményezés a hintalovon.hu oldalon található, ahol bárki felteheti gyermekjogi kérdését az Alapítvány Tanácsadó Robotjának. A chatbot a leggyakoribb gyermekjogi kérdésekre tud választ adni, az erőszak, oktatás, válás és a koronavírus jogi vonatkozásaival kapcsolatban. 

A chatbot a felnőttek és a gyerekek kérdéseire is fel van készítve és folyamatosan tanul, a beérkező kérdéseket a Központ munkatársai havonta monitorozzák és frissítik, a tesztüzem során a hazai gyermekvédelmi szervezetek, ügyvédi irodák véleményét is kikérték. A Tanácsadó robot létrehozását pro bono munkájával és adományával a Dentons valamint  British Petrol és a Magyar Telekom támogatta. 

„Irodánk örömmel támogatta a kezdeményezést, és kollégáimmal közösen örömmel működtünk közre ebben az újító és hiánypótló projektben, ami reményeink szerint kézzelfogható segítséget fog nyújtani számos családnak, és elindít egy olyan folyamatot, ami által a gyermekek jogairól minél több háztartás széles körben megbízható forrásból értesülni fog. Úgy gondolom, hogy a chatbot nagy mértékben meg fogja könnyíteni azon érintettek életét, akik egy esetleges jogsérelem esetén meg kívánják tenni az első lépéseket, de nem tudják, milyen módon tegyék ezt. A chatbot ebben segít naprakész és érthető információkkal és előkészített, könnyen hasznosítható dokumentumokkal.” – emelte ki dr. Fenyvesi László, a Dentons jogásza.

Mesterséges intelligencián alapuló tanácsadó robot segít a válaszokban

A chatbot  bevezetése komoly változás az Alapítvány életében, a robot szükségességét a megkeresések elképesztően magas és egyre növekvő száma tette szükségessé: a beérkező megkeresések elemzése során kiderült, hogy nagy részük ismétlődő kérdés, amelyek megválaszolása azonban annyira lefoglalta az Alapítvány korlátozott emberi erőforrását, hogy sokszor nem jutott idő az egyedi ügyek és összetett problémák megválaszolására.  Az Alapítvány strukturális átalakításának célja az volt, hogy széles körű, országos segítséget tudjon biztosítani a magyar gyerekeknek. A személyes tanácsadás nagy részét mostantól a mesterséges intelligencián alapuló  tanácsadó chatbot váltja fel, ami nemcsak probléma esetén kínál azonnal elérhető információt, de naprakész tudásbázist biztosít a gyermekvédelemben dolgozó szakembereknek, jogászoknak is.

 A gyermekjog  egy olyan speciális terület, ami sokszor nem várhat,  a több hónapos várólista helyett olyan megoldásra volt szükségünk, ami az alapkérdésekben szinte azonnal tud  segíteni, rövidíti a várólistát, és bárki számára ingyen elérhetővé teszi a tájékozódást, így jött létre a chatbot gondolata. Bízunk benne, hogy a chatbot folyamatos fejlesztésével egy egyedülálló adatbázist és olyan, bárki számára elérhető segítséget hozunk létre, ami hiánypótló – emelte ki az innováció szükségességét Dr. Bárdossy-Sánta Nóra, a Gyermekjogi Központ vezetője.

A Gyermekjogi Központot azért hozta létre Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, hogy a Magyarországon élő gyerekek jogainak közvetlen képviseletet biztosítson. A Központ célja a gyermeket érintő jogsértések számának csökkentése és magas színvonalú gyermekjogi tanácsadás biztosítása azokban az ügyekben, amelyekben gyermek is érintett. 2017 és 2019 között több mint 1000 ügyben adtak tanácsot. Az Alapítvány gyermekjogi megközelítést alkalmaz, ami azt jelenti, hogy bármelyik fél kér tanácsot – apa, anya, intézményvezető –, minden esetben az ügyben érintett gyerek legfőbb érdekeit képviselik, függetlenül attól, hogy ki fordult hozzájuk, és mi a segítségkérő saját szempontja.

A chatbotról bővebben itt tájékozódhat

További információ: www.hintalovon.hu

Kapcsolat: Dr. Bárdossy-Sánta Nóra

További tartalmak a témában

31 évvel a Gyermekvédelmi Egyezmény, és 25 évvel a Gyermekvédelmi Törvény elfogadása után azt látjuk, hogy a komoly rendszerszintű problémákra 2022-ben olyan időszakos krízisek is rárakódtak, amelyek túlnőnek a jogalkotás vagy a kommunikáció kompetencia területein. Szavakkal nem megoldható kihívásokról van szó. A munkaerőhiány, az állami gondoskodás rendszerén belüli kapacitás problémák, és a gyermekvédelmet érintő strukturális nehézségek ráadásul pont azokat a régiókat sújtják különösen, ahol alapból több és jobb ellátórendszerre lenne szükség.
A Gyermekjogi Központunkhoz az elmúlt napokban több esetben érkezett kérdés elvált szülők gyermekükkel történő kapcsolattartásának az újonnan elmaradt őszi szünetet érintő megvalósulásának lehetőségeiről, és hogy hogyan tudnak azok a szülők e kérdésben a gyerekeik érdekében eljárni, akik között egyébként is kifejezetten és hosszú ideje megromlott a kommunikáció és a kapcsolat.
Gyermekjogi Jelentés 2024 konferencia Budapesten: szakértők vitatták meg a gyerekek jogait, gyermekvédelmi kihívásokat és megoldásokat.
A Hintalovon elkészítette a Gyermekjogi Egyezmény új kommentárjának magyar fordítását a digitális gyerekjogokról.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

10+1 tipp, hogyan valósíthatsz meg gyerekrészvételt az iskolában

Szeretnél olyan iskolai közösséget, ahol a gyerekek érzik, hogy számít a véleményük és valódi hatásuk van? Töltsd le a „10+1 tipp” kiadványunkat, és próbáld ki, hogyan válhat a gyerekrészvétel a mindennapok részévé!

Mi az a grooming és hogyan ismerheted fel?

Plakátunkban összefoglaltuk neked a grooming jeleit és találhatsz pár hasznos tanácsot is, hogy hogyan lehetsz az online térben biztonságban. Válassz az alábbi  adományösszegek közül és töltsd le erről szóló kiadványunkat!

Mítosz és valóság a gyerekekkel szembeni szexuális visszaélésekről

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le Mítosz és valóság a gyerekekkel szembeni szexuális visszaélésekről  plakátot!

Cikkajánló

×
×

Cart

Segíts, hogy minél több szakember időben észrevegye, ha egy gyerek bajban van!

A gyerekekkel szembeni szexuális bántalmazás sokkal közelebb van hozzánk, mint hinnénk. Nem „ritka szörnyűség”, hanem valóság, amivel szülők, tanárok, orvosok, szociális munkások nap mint nap szembesülhetnek. És mégis: a társadalom többnyire hallgat róla.

Gyurkó Szilvia Köztünk járnak – A gyerekkori szexuális bántalmazásról című könyve azért született, hogy megtörje ezt a csendet. A könyv olyan tudást ad, amely megváltoztathatja, hogyan látjuk a gyerekeket, hogyan ismerjük fel a bántalmazás jeleit, és hogyan reagálunk, ha baj van. Segít, hogy szülőként, tanárként, szociális munkásként vagy orvosként biztonságosabb közeget teremtsünk.

Segíts, hogy 750 szakember időben észrevehesse, ha egy gyerek bajban van!

Már 300 könyvet biztosan el tudunk juttatni a szakemberekhez– folytassuk együtt!

Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.