Iskolaőrség: Hogyan dolgozzunk együtt?

478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe: az ezzel az őj helyzettel kapcsolatos, leggyakrabban felmerülő kérdésekre gyűjtöttük össze a szakértők válaszait.

Hintalovon

2020.09.07.

Ajánlás iskolaőröknek és intézményvezetőknek

Nem tudjuk, hogy milyen lesz ez az iskolaév, de az biztos, hogy szeptember elsején elkezdődött a tanítás. Ez a szeptember 1. azonban nem csak a járványhelyzet miatt különleges, hiszen idén kezdte meg a működését az iskolaőri szolgálat. 478 iskolában egy újabb szereplő lépi át az iskola küszöbét minden tanítási napon és csatlakozik az iskola életébe.

Az iskola egy olyan ökoszisztéma, melynek minden résztvevője számít, mindenkinek megvan a maga helye, szerepe.

Ebben a rendszerben vajon az iskolaőr tudni fogja, hogy mi az ő szerepe? Ugyan a rendőrséggel áll munkaviszonyban, de milyen viszonyban lesz az iskola igazgatójával? Hogyan érdemes együttműködnie az iskola vezetésével? Mit jelent a tanárok és a gyerekek biztonsága az iskolában?

Számtalan megválaszolatlan kérdés, melyre nem minden iskolaőr és nem minden intézményvezető kapott választ. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány abban kívánja segíteni az intézményvezetőket és az iskolájukban szolgálatot teljesítő iskolaőröket, hogy a hatékonyabb, eredményesebb és emberibb munkavégzés érdekében hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében.

Az AJÁNLÁS INNEN LETÖLTHETŐ.

Az ajánlást a Hintalovon Alapítvány munkatársai, a Nemecsek Program vezetői készítették.

[woo_product_slider id=”4796″]

További tartalmak a témában

Nem lehet része az intézményi sportoktatásnak a megalázó, bántalmazó viselkedés a gyerekekkel szemben.
Az ENSZ Gyermekjogi egyezménye szerint a gyerekeknek joguk van az őket érintő kérdésekben részt venni, és véleményüket figyelembe kell venni; a Gyermekek Jogaiért Felelős Tematikus Munkacsoport munkájában 2020-ban már 2 gyerek is részt vesz.
Binzberger Ákos OSB, bencés alperjelt, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium Védelmi Csoportjának a tagját kérdeztük, hogy mit tart fontosnak a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.
“Képes-e a védelemre szorulók melletti elköteleződés felekezettől, világnézettől és fenntartótól függetlenül összekötni minket? Megvan annak a veszélye, hogy ideológiai különbségeink, félelmeink és előítéleteink erősebbek, mint a gyermekek és a kiszolgáltatott helyzetben lévők melletti elköteleződésünk.” Dr. Dejcsics Konrád gondolatai a Pannonhalmi Szimpózium kapcsán.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Médiaszereplés alapelvei gyerekeknek

Hogyan bánhat a gyerekkel egy riporter? Mire érdemes figyelni, ha gyereked médiaszereplésre készül? Töltsd le gyerekeknek szóló anyagunkat!

Így szurkoljatok nekünk! – plakát

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le az Így szurkoljatok nekünk! plakátot!

Tanárként a digitális osztályteremben

Összeállítottunk egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.  Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd összefoglalónkat!

Cikkajánló

×
×

Cart