Hogyan beszélj a háborúról tanárként?

Ahány gyerek, annyiféle igény és szükséglet. Közös szükséglet, a megnyugtatás, az őszinte beszélgetés. Összeszedtük, Végiggondoltuk, hogy tanárként mire hogyan és mikor érdemes beszélni a háborúról.

Hintalovon

2022.03.01.

A háború beszédtéma a gyerekek között is- főleg az iskolában. A legjobb, ha a gyerekek otthon, családi környezetben hallanak először a háborúról, de sajnos a mostani helyzet távol áll az ideálistól. Mivel segíthet az iskola ebben a helyzetben?

A háború beszédtéma a gyerekek között is- főleg az iskolában. A legjobb, ha a gyerekek otthon, családi környezetben hallanak először a háborúról. Ideális esetben erre van idő, van odafigyelés, és közben a szülő is össze tudta szedni ezzel kapcsolatos gondolatait. De ma, ami körülvesz mindannyiunkat, az nagyon távol áll az ideálistól. Miközben a felnőttek igyekeznek követni az eseményeket, folytatni a mindennapi életüket, segíteni, ahol tudnak, a gyerekek is folytatják mindennapjaikat. Járnak iskolába, ahol a szünetekben, a buszon hazafelé, de az órákon is téma a háború. Nem csak beszélgetnek, telefonon mutatnak egymásnak képeket, videókat a háborúról, sokszor náluk sokkal kisebbeknek is. Lett tehát egy újabb helyzet, amivel az iskoláknak is fontos valamit kezdeniük.

Legyen egy közös megállapodás, a tanárok hogyan reagálnak ezekre a helyzetre, ne legyenek ezzel magukra hagyva.

Mikor kezdeményezzek beszélgetést az iskolában?

Ha őket közvetlenül érinti a megváltozott helyzet, pl: menekült gyerek érkezik az osztályba, az iskola adománygyűjtést szervez, vagy vannak olyan családok, akik menekülteket fogadnak be.Kisebbeknél, ha látható és hallható a szünetekben, ha megjelenik a téma a játékaikban, rajzaikban, online tevékenységeikben, akkor igen. Nagyobbaknál a külön beszélgetés akkor is ajánlott, ha ők maguk nem hozzák fel a témát. Ők már szinte minden olyan információt elérnek, amit a felnőttek, ugyanolyan intenzitással, nem csak a szülői szűrőn keresztül.


Hogyan beszéljek?

Röviden, tényszerűen, a korosztálynak megfelelően. Inkább ők beszéljenek, a tanár a kérdéseivel irányítson. Csak az beszéljen, aki akar. Eltérő az érzelmi bevonódásuk is. Valakit nagyon foglalkoztat ez a téma, más örülne, ha nem erről beszélgetnétek. A gyerekek nagyon különböző információkat hozhatnak otthonról, vagy néznek maguk is online. Ha kérdéseik vannak, ne hagyjuk őket válaszok nélkül. A beszélgetés önmagában is szorongáscsökkentő. A gyerekek elfogadó légkörben annyit kérdezek, amennyit elbírnak. A tehetetlenség nehéz a gyerekeknek is, beszélgessünk arról, mit lehet tenni azért hogy segítsünk a menekülteken. Ne magyarázzuk túl feleslegesen a helyzetet (sok részlettel), de ne is bagatelizáljuk.

Ahány gyerek, annyiféle igény és szükséglet. Közös szükséglet, a megnyugtatás, az őszinte beszélgetés.

További tartalmak a témában

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Ajánlás -iskolaőr

Ajánlás iskolaőröknek, intézményvezetőknek

Hogyan tudnak partneri viszonyt kialakítani és együttműködni az iskolaőrök és intézményvezetők a gyerekek és a felnőttek biztonsága érdekében? Ha kiváncsi vagy ajánlásunkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le még ma kiadványunk!

Gyerekek rendezvényeken, konferenciákon

Gyerekek rendezvényeken, konferenciákon

Ha kíváncsi vagy, hogy mit érdemes végiggondolnod, ha a gyerekek is aktív résztvevői az általad szervezett rendezvénynek, akkor válassz az alábbi  adományösszegek közül és töltsd le erről szóló kiadványunkat!

Mik azok a gyermekjogok

Mik azok a gyerekjogok? – Plakát

Plakátunkon sorra vesszük a gyerekek jogait, ha ismered a jogaidat, akkor tudod tisztelni mások jogait is!

Cikkajánló

×
×

Cart