„Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.”

2024 tavaszán a Hintalovon szakmai együttműködésével elindult a Betadine® oldat kampánya „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” címmel. De hogy mit tehetünk a gyerekeke online biztonságáért? Tudj meg többet cikkünkből!

Hintalovon

2024.11.18.

Az internet mindennapjaink része, rengeteg lehetőséggel és számos kihívással. Még felnőttként is könnyű eltévedni az információk tengerében, gyerekként pedig különösen nehéz eldönteni, kinek és minek szavazzanak bizalmat.

2024 tavaszán ennek érdekében indult el a Hintalovon szakmai együttműködésével a Betadine® oldat kampánya „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” címmel. Az együttműködésnek része volt egy reprezentatív kutatás előkészítése is, ami arra volt kíváncsi, hogy mennyire tudatosak a magyar szülők a gyerekeik internethasználati szokásaival kapcsolatban.

A Betadine® oldat által a 6-14 év közötti gyerekek szüleivel készített felmérésből kiderül, hogy a gyerekek szinte mindegyike hozzáfér digitális eszközökhöz, sőt kétharmaduknak saját készüléke is van. A kutatásban megkérdezett  szülők szerint a gyerekek leginkább játékra használják ezeket az eszközöket (73%), tanulásra vagy házi feladat készítésére (54%), illetve kapcsolattartásra (53%). Emellett minden harmadik gyerek aktívan jelen van a közösségi médiában is, ami különösen figyelemre méltó, hiszen a szülők 60%-a ezt tartja a legveszélyesebb nyilvános térnek, amelyet a tömegközlekedés (48%) és az iskola (26%) követ.

Szülőként, gyerekekkel foglalkozó felnőttként viszont fontos, hogy a digitális eszközöket ne csak veszélyforrásként lássuk, és ne a korlátozás és tiltás legyen a fő eszközünk, hanem inkább segítsük őket az online térben való eligazodásban. Ehhez viszont mi magunknak is információra van szükségünk, hogy az internethasználat előnyei mellett ne csak lássuk, de idejében fel is ismerjük veszélyeit és erre a tudatosságra tanítsuk a gyerekeket is. 

Az projekt nemcsak felhívta a szülők figyelmét az online világ veszélyeire, de egyben támpontokat, javastalokat is adott arra vonatkozóan, hogy mire figyeljenek, hogyan beszélgessenek erről a gyerekkel, miként vehetik észre, ha valami baj van és mi mindent tehetnek a megoldás érdekében. A online és offline térben is megjelenő, a szülői tudatosságot ösztönző reklámok mellett, a Betadine® oldat online felületén, valamint országszerte több száz patikában is elérhetőek voltak erről szóló anyagaink. Az kampányt indító sajtóeseményen Kovalcsik Ildikó (Lilu) moderálásában dr. Rácz Dominika gyerekjogi szakértőnk, Füstös Mónika, Pozitív Fegyelmezés oktató, valamint Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. Marketing menedzsere beszélgetett a kampányt megelőző kutatás eredményeiről és tanulságairól. A Hintalovon podcastcsatornáján Rácz Dominikával volt egy beszélgetésünk a kampány témájához kapcsolódóan, a Hintalovon Akadémia e-learnig képzésével pedig további praktikus és gyakorlati tanácsokat is adunk azzal kapcsolatban, hogy mi mindent tehetünk a gyerekek online biztonságáért. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine® oldat után 100 forintot kapott az alapítvány, összesen több, mint 4,5 millió forintot, ezzel támogatva további munkánkat.

Sok minden veszélyben van most - a Hintalovon is

Évről évre egyre nehezebb körülmények között dolgozunk – azonban most először kérdésessé vált, hogy tudjuk-e folytatni a munkánkat. A Hintalovon Alapítvány már márciusban felkerült a Szuverenitásvédelmi Hivatal listájára –  csak azért, mert uniós támogatást nyertünk egy gyermekjogi, környezetvédelmi projektünkre.  

 

Most újabb lista van készülőben az “átláthatósági” törvényjavaslatnak köszönhetően. Ha felkerülünk erre a listára, az ellehetetlenít mindent, amit eddig felépítettünk.

Csatlakozz kampányunkhoz és támogass bennünket, hogy továbbra is kiállhassunk a gyerekekért és jogaikért!

Adószámunk: 18752836-2-41

Sikeres másolás!

Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.

További tartalmak a témában

Akármennyire szeretitek is egymást, ez az egymásra utalt, összezárt időszak mindenkinek megterhelő – hoztunk egy kis segítséget, amivel tudatosan átgondolhatjátok, ki mit, és hogyan tehetne azért, hogy családként könnyebb legyen az együttélés.
Időtlenség, köves kávé és időutazás – a Hintalovon Összművészeti Projekt (HÖP) alkotóival készült interjúsorozatunkban Fábián Erika képzőművész válaszait olvashatjátok. 
2023 szeptemberétől Chez Dodo Macaron Manufaktúra egy éven keresztül a Hintalovon Alapítvány támogatja a jőtékonysági kollekciójával! Te megkóstoltad már?

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Jé, ezt nem is tudtam…- Menstruációról gyerekeknek

Mindent a menstruációról. Gyerekeknek szóló kiadványunkban összeszedtük a menstruációval kapcsolatos legfontosabb információkat! Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le kiadványunkat!

What should we pay attention to when organising a fresher’s camp

Mire figyeljünk gólyatábor szervezésekor?

Hogyan lehet olyan gólyatábort és más beavatási szertartást szervezni, amelynek során minden szereplő biztonságban és jól érzi magát?

Szexedukáció szülőknek -10 napos e-mail kurzus

Felvilágosítás – szexedukáció szülőknek – 10 napos e-mail-kurzus

Ha kiváncsi vagy e-mail-kurzusunkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és jelentkezz még ma!

Cikkajánló

×
×

Cart