Együttműködésbe kezdett a Tesco és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, hogy biztosítsák a gyerekek érdekeinek és szempontjainak érvényesülését a Tesco Akadémia kiskorú diákokat érintő képzései során, valamint az áruházlánc kommunikációs kampányaiban felhasznált gyermekfotók esetében. A Hintalovon munkatársai a Tesco májusi sokszínűségi programsorozatában is részt vettek, ahol arról beszélgettek a vállalatnál dolgozókkal, hogy miért fontos a felelősségteljes képzés az áruházi oktatóknak és az üzletekben tanuló gyermekeknek egyaránt.
A Tesco felelős és befogadó vállalatként értékeli és tiszteletben tartja a különbségeket, és odafigyel a támogató és biztonságos környezet megteremtésére. A Tesco Akadémia Magyarország legnagyobb kereskedelmi szakképzőhelye, amely a szakmai utánpótlás-nevelés érdekében többek között 18 év alatti tanulók tantermi, digitális, illetve gyakorlati oktatásával is foglalkozik. Fontos tehát, hogy az oktatók tisztában legyenek a gyermekek jogaival, ami jelentős szerephez jut a közös munka során.
„Több mint 1500 tanuló duális képzése óriási felelősség. A gyerekek több hónapot töltenek együtt évente az áruházi oktatójukkal, ideális esetben bizalmi viszony alakul ki az oktató és a tanuló között. A gyerekek gyakran kérnek segítséget olyan esetekben is, amelyek túlmutatnak a szakmai képzésen. Megosztanak családi, személyes problémákat, de magukkal hozzák a kamaszkor tipikus élethelyzeteit is. A bizalom kiépítése elsődleges fontosságú, ugyanakkor a jó mentor olvasni is tud a fiatalok viselkedéséből, tudnia kell azonosítani azokat a jeleket, amik egyértelműen a fiatalok nehéz helyzetére utalhatnak. A segítségnyújtáshoz vezető helyes út megtalálása a következő, és talán a legnehezebb feladat, ezért éreztük úgy, hogy mi magunk is szeretnénk bővíteni ismereteinket a gyermekvédelem területén. A Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve tervezzük kidolgozni a Tesco gyermekvédelmi irányelveit és képezni kollégáinkat. Úgy gondolom, hogy minden duális képzőhelynek tudatosítani kell magában, hogy a diákok ugyan munkavállalónak minősülnek, de ők mégiscsak gyerekek” – mondta Balogh Csaba, a Tesco Akadémia intézményvezetője.
„A közösségekért, és azon belül a gyerekekért, az ő biztonságukért és jóllétükért való társadalmi felelősségvállalás elősegítése a Hintalovon Alapítvány egyik kiemelt feladata. NEMECSEK Programunk keretében már több szervezettel működtünk együtt, és örömmel üdvözöljük a Tescót is ebben a körben. Köszönjük a Tesco elkötelezettségét és felelősségteljes hozzáállását, ami példaértékű más cégek számára is. Hiszünk abban, hogy a gyerekek védelme, az őket érintő ügyekben való érdemi részvételük támogatása, és a jogaikat tiszteletben tartó üzleti gyakorlatok meghonosítása nemcsak szervezeti, de társadalmi szinten is egy jobb jövő felé vezet” – mondta Rohrböck Kinga, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány ügyvezető igazgatója.
A Tesco közösségi kommunikációs tevékenysége szempontjából is fontos a gyerekvédelmi irányelvek ismerete, mivel a kampányok előkészítése során többször felmerül gyerekekről készült vagy őket is mutató fotók, videók használata. Az áruházlánc elkötelezett annak érdekében, hogy a felvételeket felelősen tegye közzé, ezért az érintett társosztályok június végén szintén egy tréning keretében fogják elsajátítani a vonatkozó alapelveket, a Hintalovon Alapítvány pedig egy útmutatót is összeállít majd a képek felhasználásához.