Ez a védjegy nem egy dísz!
A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány – Magyarország vezető gyermekjogi szervezete – útjára indítja a “Gyermekbarát média és reklám – Felelősen a gyerekekért” védjegyet, amire minden cég, tartalomszolgáltató, médium és ügynökség pályázhat.
Miért legyen a te cégednek is ilyen védjegye?
Ha vállalat vagy, ezzel azt üzened a vásárlóidnak, hogy elkötelezett vagy a jövő generációinak védelméért és valódi felelősséget vállalsz a gyerekek jóllétéért. Nem mellesleg a vállalat ESG értéke is növelhető a védjeggyel (az S pillér alatt).
Ha tartalomgyártó vagy, a hírfogyasztók tudni fogják, hogy a nálatok megjelenő tartalmakat olyan újságírók és fotósok készítették, akik képzettek, odafigyelnek a gyerekek jogaira, és felelősen, érzékenyen mutatják be a gyerekeket is érintő problémákat.
Ha ügynökség vagy, akkor pontosan tudod, hogy a gyerekreklámokra komoly jogszabályi korlátozások vonatkoznak, amiknek nem könnyű megfelelni. A védjegy viszont azt bizonyítja ügyfeleidnek, hogy a jogi előírásoknak és a gyermekjogi alapelveknek megfelelő reklámot, kampányt fogtok készíteni, ami mind a közösségi értékek mellett elkötelezett célközönség, mind pedig a hatósági elvárások alapján sikeres lesz.
Miért fontos egy gyermekjogi alapítványnak a média és a reklám?
2019-ben kezdtünk el dolgozni a Centrál Médiacsoporttal, hogy teszteljük ezt az elképzelést. Újságíró képzéseket már korábban is csináltunk, de szerettünk volna átfogó, stratégiai változásokat elérni abban, ahogy a gyerekek megjelennek a médiában, és a reklámokban.
Nagyon tanulságos volt ez a munka, a közös gondolkodás újságírókkal, fotósokkal, szerkesztőkkel és hirdetési szakemberekkel. Rájöttünk, hogy a gyerekjogi szemléletet hogyan tudjuk úgy bemutatni, hogy az ne a szólásszabadság korlátja, ne a szerzői szabadság és a kreativitás akadálya, hanem az önkifejezést és a minőségi újságírást segítő megközelítés legyen.
2020-tól több céggel is együttműködünk abban, hogy reklámjaik (amikben gyerekek is szerepelnek), a lehető legjobbak, és a gyermekjogi alapelveknek megfelelőek legyenek.
Sokat tanultunk, és hálásak vagyunk a gyógyszeripar, a telekommunikáció és a háztartási termék ipar vezető cégeinek, akik megbíztak bennünk, és reklámozási, kommunikációs kampányaik részévé tették a gyermekjogi megfelelőséget is.
Ezekből a gyakorlati munkákból nőtte ki magát a tartalomgyártókra vonatkozó Gyermekvédelmi Irányelv, és a reklámozást érintő Gyermekjogi Compliance.
2021-ben vette lajstromba a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a védjegyünket, és 2023-ban kapta meg az első szervezet, a Nők Lapja hetilap és márkakiterjesztései, a védjegyhasználati jogosultságot.
Bízunk benne, hogy sokan jönnek még utánuk, és idővel minden üzleti szegmensben megjelennek azok a cégek, akiket motivál az a cél, hogy a gyerekeik büszkék legyenek rájuk.
Mi itt vagyunk, hogy segítsünk nekik.
Mire számíthatsz, ha belevágsz a védjegyhasználati folyamatba?
Először is, egy felkészült és profi Hintalovon csapatra.
Egy kb. féléves folyamatra (ez kapacitástól függően változhat).
Egy nemzetközi standardoknak megfelelő irányelv (safeguarding policy) vagy megfelelőségi szabályzat (compliance) elkészítésére.
Képzésekre és felkészítésre (online és/vagy személyesen).
Segítségre abban, hogy a CSR vagy ESG elképzeléseitekhez jól illeszkedjen a védjegyhasználat.
Mi az, amitől NEM kell tartani?
Nem akarunk egyetlen céget sem gyerekjogi aktivistává tenni.
Nem akarunk titeket megváltoztatni.
Nem fogjuk senkin számonkérni, hogy a múltban nem képviselte a gyermekjogokat.
Nem célunk, ha a gyerekek eltűnjenek a reklámokból.
A gyermekjogok érvényesülése nem korlátozza a kreativitást és szabad gondolkodást.
Hiszünk abban, hogy az üzleti szférát nem megváltoztatnunk kell, hanem abban segíteni a cégeket, hogy önazonosan és sikeresen végezzék a dolgukat – miközben a gyermekjogokra is odafigyelnek.
További információk és jelentkezés itt!