Felelősen a gyerekekért – Minden, amit tudni akartál a Gyermekbarát média és reklám védjegyről

A Hintalovon Alapítvány útjára indította a “Gyermekbarát média és reklám – Felelősen a gyerekekért” védjegyet, amire minden cég, tartalomszolgáltató, médium és ügynökség pályázhat.
Gyermekbarát reklám és média

Hintalovon

2023.03.22.

Ez a védjegy nem egy dísz! 

A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány – Magyarország vezető gyermekjogi szervezete – útjára indítja a “Gyermekbarát média és reklám – Felelősen a gyerekekért” védjegyet, amire minden cég, tartalomszolgáltató, médium és ügynökség pályázhat. 

Miért legyen a te cégednek is ilyen védjegye? 

Ha vállalat vagy, ezzel azt üzened a vásárlóidnak, hogy elkötelezett vagy a jövő generációinak védelméért és valódi felelősséget vállalsz a gyerekek jóllétéért. Nem mellesleg a vállalat ESG értéke is növelhető a védjeggyel (az S pillér alatt). 

Ha tartalomgyártó vagy, a hírfogyasztók tudni fogják, hogy a nálatok megjelenő tartalmakat olyan újságírók és fotósok készítették, akik képzettek, odafigyelnek a gyerekek jogaira, és felelősen, érzékenyen mutatják be a gyerekeket is érintő problémákat. 

Ha ügynökség vagy, akkor pontosan tudod, hogy a gyerekreklámokra komoly jogszabályi korlátozások vonatkoznak, amiknek nem könnyű megfelelni. A védjegy viszont azt bizonyítja ügyfeleidnek, hogy a jogi előírásoknak és a gyermekjogi alapelveknek megfelelő reklámot, kampányt fogtok készíteni, ami mind a közösségi értékek mellett elkötelezett célközönség, mind pedig a hatósági elvárások alapján sikeres lesz.  

Miért fontos egy gyermekjogi alapítványnak a média és a reklám? 

2019-ben kezdtünk el dolgozni a Centrál Médiacsoporttal, hogy teszteljük ezt az elképzelést. Újságíró képzéseket már korábban is csináltunk, de szerettünk volna átfogó, stratégiai változásokat elérni abban, ahogy a gyerekek megjelennek a médiában, és a reklámokban. 

Nagyon tanulságos volt ez a munka, a közös gondolkodás újságírókkal, fotósokkal, szerkesztőkkel és hirdetési szakemberekkel. Rájöttünk, hogy a gyerekjogi szemléletet hogyan tudjuk úgy bemutatni, hogy az ne a szólásszabadság korlátja, ne a szerzői szabadság és a kreativitás akadálya, hanem az önkifejezést és a minőségi újságírást segítő megközelítés legyen. 

2020-tól több céggel is együttműködünk abban, hogy reklámjaik (amikben gyerekek is szerepelnek), a lehető legjobbak, és a gyermekjogi alapelveknek megfelelőek legyenek. 

Sokat tanultunk, és hálásak vagyunk a gyógyszeripar, a telekommunikáció és a háztartási termék ipar vezető cégeinek, akik megbíztak bennünk, és reklámozási, kommunikációs kampányaik részévé tették a gyermekjogi megfelelőséget is. 

Ezekből a gyakorlati munkákból nőtte ki magát a tartalomgyártókra vonatkozó Gyermekvédelmi Irányelv, és a reklámozást érintő Gyermekjogi Compliance. 

2021-ben vette lajstromba a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a védjegyünket, és 2023-ban kapta meg az első szervezet, a Nők Lapja hetilap és márkakiterjesztései, a védjegyhasználati jogosultságot.

Bízunk benne, hogy sokan jönnek még utánuk, és idővel minden üzleti szegmensben megjelennek azok a cégek, akiket motivál az a cél, hogy a gyerekeik büszkék legyenek rájuk. 

Mi itt vagyunk, hogy segítsünk nekik. 

Mit jelent a Gyermekbarát média és reklám a gyakorlatban?
Mit jelent a Gyermekbarát média és reklám a gyakorlatban?

Mire számíthatsz, ha belevágsz a védjegyhasználati folyamatba? 

Először is, egy felkészült és profi Hintalovon csapatra. 

Egy kb. féléves folyamatra (ez kapacitástól függően változhat). 

Egy nemzetközi standardoknak megfelelő irányelv (safeguarding policy) vagy megfelelőségi szabályzat (compliance) elkészítésére. 

Képzésekre és felkészítésre (online és/vagy személyesen). 

Segítségre abban, hogy a CSR vagy ESG elképzeléseitekhez jól illeszkedjen a védjegyhasználat. 

Mi az, amitől NEM kell tartani? 

Nem akarunk egyetlen céget sem gyerekjogi aktivistává tenni. 

Nem akarunk titeket megváltoztatni. 

Nem fogjuk senkin számonkérni, hogy a múltban nem képviselte a gyermekjogokat. 

Nem célunk, ha a gyerekek eltűnjenek a reklámokból. 

A gyermekjogok érvényesülése nem korlátozza a kreativitást és szabad gondolkodást.

Hiszünk abban, hogy az üzleti szférát nem megváltoztatnunk kell, hanem abban segíteni a cégeket, hogy önazonosan és sikeresen végezzék a dolgukat – miközben a gyermekjogokra is odafigyelnek.

Olvass bele ajánlásainkba: 

Ha gyerekek szereplésével készítesz felvételt (videót, reklámfilmet, fotót), legfontosabb ajánlásainkat itt találod:

Ha Mesterséges Intelligenciát használsz fel a tartalomgyártás során, a gyermekjogi ajánlásainkat itt tudod elolvasni.  

Influenszer szülőknek és ügynökségeknek a gyerekek bevonásával kapcsolatos ajánlásunk itt érhető el. 

A védjegy használattal kapcsolatban további információk és jelentkezés itt!

Támogass minket adód 1%-ával, és tegyünk együtt azért, hogy minden gyerek biztonságban és jól legyen.

Már kilencedik éve képviseljük a gyermekjogokat, közvetítünk, kutatunk, megmutatunk, elmagyarázunk, segítséget nyújtunk, meghallgatunk, kiállunk, leírunk, közzéteszünk, támogatunk és megerősítünk.

Segíts minket adód 1%-ával, hogy továbbra is kiállhassunk a gyerekekért és jogaikért!

Adószámunk: 18752836-2-41

Sikeres másolás!

Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.

További tartalmak a témában

A cyberbullying globális méretű problémává nőtte ki magát: a statisztikák szerint minden harmadik fiatalt ért már ilyen típusú zaklatás, miközben, ha az értük felelős felnőtteket kérdezzük a témában, leggyakrabban tehetetlennek érzik magukat.
A Gyermekbarát Média és Reklám védjegyhasználati szabályai
A Hintalovon Akadémia új képzése az újságírókat és tartalomgyártókat segíti azokban az esetekben, ha gyerekekkel szembeni szexuális bántalmazásról írnak.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Számítanak a szavaid! -Megerősítő mondatok az iskolában

Összegyűjtöttünk pár ötletet, hogyan reagálhat pozitívan egy tanár a mindennapi helyzetekre. Próbáld ki ezeket a mondatokat!

Vedd észre mások értékeit!- Plakát

Vedd észre mások értékeit – Plakát

Mi a közös a sarkantyús teknősben, a dongóban és az afrikai elefántban? Hogy nind rendelkeznek értékes tulajdonságokkal. Ha kíváncsi vagy állati jó, beszélgetésindító plakátjainkra, válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le kiadványunkat!

Válás gyerekszemmel - Mire figyeljenek a felnőttek egy váláskor?

Válás gyerekszemmel – Mire figyeljenek a felnőttek egy váláskor?

Ha kíváncsi vagy, hogy mire érdemes felelős felnőttként figyelned egy váláskor, akkor válassz az alábbi  adományösszegek közül és töltsd le erről szóló kiadványunkat!

Cikkajánló

×
×

Cart