2000 ügy – 1 éves a Hintalovon Chatbot

chatbot

Hintalovon

2021.08.25.

Gyermekjogi Központunk épp egy évvel ezelőtt indította el mesterséges intelligencián alapuló szolgáltatását, a chatrobotot. Bevezetése komoly és átfogó változás volt az Alapítvány életében, a robot szükségességét a megkeresések nagyon magas és folyamatosan növekvő száma tette szükségessé: a beérkező esetek elemzése során kiderült ugyanis, hogy nagy részük ismétlődő kérdés, melyek megválaszolása annyira lefoglalta a Gyermekjogi Központ kapacitásait, hogy sokszor nem jutott idő az összetett problémák megválaszolására. A növekvő ügyféligény és a nagyobb hatékonyság érdekében jogsegély-szolgáltatásunk a chatrobottal kiszélesedett: országos szintű lefedettséget és azonnal, könnyen elérhető segítséget biztosítunk a gyerekek jogainak érvényre juttatásában.

1 év alatt közel 2000 emberhez jutott el a szolgáltatás

A chatrobot online tudásbázisát szakembereink rendszeresen frissítik és nagy hangsúly helyeznek arra, hogy a felnőttek és a gyerekek kérdéseire külön is fel legyen készítve a chat. A felhasználóink száma folyamatosan emelkedik, egyre szélesebb körben válik ismerté, a robot ebből pedig folyamatosan tanul, háttértudása hónapról-hónapra bővítésre kerül, és egyre több kérdésre, egyre több témakörben tud választ adni. Míg Központunk az elmúlt 5 évben kb. 1500 gyermekjogi megkeresésben tudott eljárni, addig chatrobotunk indulása óta – azaz csupán az eltelt egy év alatt – közel 2000 regisztrált felhasználó megkeresésére válaszolt. Havonta átlagosan 3000-5000 üzenetváltás zajlik a jogsegély chaten, de volt már olyan mozgalmas hónapunk, amikor 19000 interakciót vezényelt le a bot. 

A felhasználó nem csupán naprakész, könnyen érthető, gyakorlatorientált válaszokat kap egyedi esetekben, hanem számos, az gyermekközpontú anyagot, iránymutatást, kisokost is beépítettünk a válaszok kiegészítőjeként. Ezek akkor hasznosak, ha a felhasználónak részletesebb ismeretanyagra lenne szüksége. Ha tehát egy válasz kapcsolódik az Alapítvány adományboltjában található valamely anyagunkhoz, a robot egy kattintással át is vezeti a kérdezőt ahhoz a termékhez.

A legfontosabb tapasztalás a chatbot kapcsán ,hogy hogy a jogkeresés hatékonysága, az segítségkérők ebben való támogatása kulcskérdés lehet sok esetben. Tanácsadó chatrobotunk elsődleges célja így továbbra is , hogy a konkrét élethelyzetek jellemzői alapján a gyerekközpontú szempontok kijelölésével segíthesse az érdeklődőket a jog útvesztőiben.

További tartalmak a témában

Elkészült az első közösségi adománygyűjtésünkből finanszírozott Mik azok a gyerekjogok?- interaktív tanyagunk.
A Gyermekjogi Központunkhoz az elmúlt napokban több esetben érkezett kérdés elvált szülők gyermekükkel történő kapcsolattartásának az újonnan elmaradt őszi szünetet érintő megvalósulásának lehetőségeiről, és hogy hogyan tudnak azok a szülők e kérdésben a gyerekeik érdekében eljárni, akik között egyébként is kifejezetten és hosszú ideje megromlott a kommunikáció és a kapcsolat.
Kérdés: Támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekek számára nemi átalakító kezeléseket népszerűsítsenek? Válasz: Nem érthető a kérdés.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

5+1 indok, amiért jó a szülőknek, ha bevonják a gyerekeket a döntésekbe – Plakát

Ha kíváncsi vagy, hogy miért jó a szülőknek, ha megkérdezik és figyelembe veszik gyerekeik véleményét is az őket érintő kérdésekben, akkor válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le erről szóló plakátunkat!

Veszélyeztetés típusai

Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd le Veszélyeztetés típusai szakmai anyagunkat!

Gyerekjogok az orvosnál – Plakát

Milyen jogai vannak a gyerekeknek, kamaszoknak az orvosnál? Milyen tájékoztatási kötelezettsége van az orvosnak a szülők felé?

Cikkajánló

×
×

Cart