2000 ügy – 1 éves a Hintalovon Chatbot

chatbot

Hintalovon

2021.08.25.

Gyermekjogi Központunk épp egy évvel ezelőtt indította el mesterséges intelligencián alapuló szolgáltatását, a chatrobotot. Bevezetése komoly és átfogó változás volt az Alapítvány életében, a robot szükségességét a megkeresések nagyon magas és folyamatosan növekvő száma tette szükségessé: a beérkező esetek elemzése során kiderült ugyanis, hogy nagy részük ismétlődő kérdés, melyek megválaszolása annyira lefoglalta a Gyermekjogi Központ kapacitásait, hogy sokszor nem jutott idő az összetett problémák megválaszolására. A növekvő ügyféligény és a nagyobb hatékonyság érdekében jogsegély-szolgáltatásunk a chatrobottal kiszélesedett: országos szintű lefedettséget és azonnal, könnyen elérhető segítséget biztosítunk a gyerekek jogainak érvényre juttatásában.

1 év alatt közel 2000 emberhez jutott el a szolgáltatás

A chatrobot online tudásbázisát szakembereink rendszeresen frissítik és nagy hangsúly helyeznek arra, hogy a felnőttek és a gyerekek kérdéseire külön is fel legyen készítve a chat. A felhasználóink száma folyamatosan emelkedik, egyre szélesebb körben válik ismerté, a robot ebből pedig folyamatosan tanul, háttértudása hónapról-hónapra bővítésre kerül, és egyre több kérdésre, egyre több témakörben tud választ adni. Míg Központunk az elmúlt 5 évben kb. 1500 gyermekjogi megkeresésben tudott eljárni, addig chatrobotunk indulása óta – azaz csupán az eltelt egy év alatt – közel 2000 regisztrált felhasználó megkeresésére válaszolt. Havonta átlagosan 3000-5000 üzenetváltás zajlik a jogsegély chaten, de volt már olyan mozgalmas hónapunk, amikor 19000 interakciót vezényelt le a bot. 

A felhasználó nem csupán naprakész, könnyen érthető, gyakorlatorientált válaszokat kap egyedi esetekben, hanem számos, az gyermekközpontú anyagot, iránymutatást, kisokost is beépítettünk a válaszok kiegészítőjeként. Ezek akkor hasznosak, ha a felhasználónak részletesebb ismeretanyagra lenne szüksége. Ha tehát egy válasz kapcsolódik az Alapítvány adományboltjában található valamely anyagunkhoz, a robot egy kattintással át is vezeti a kérdezőt ahhoz a termékhez.

A legfontosabb tapasztalás a chatbot kapcsán ,hogy hogy a jogkeresés hatékonysága, az segítségkérők ebben való támogatása kulcskérdés lehet sok esetben. Tanácsadó chatrobotunk elsődleges célja így továbbra is , hogy a konkrét élethelyzetek jellemzői alapján a gyerekközpontú szempontok kijelölésével segíthesse az érdeklődőket a jog útvesztőiben.

További tartalmak a témában

A gyerekek bírósági meghallgatásáról szóló értesítés szabályai változtak 2022 nyarán. Mit jelent ez a gyakorlatban? Mit jelent mindez a gyermekjogok érvényesülése szempontjából?
A családon belüli áldozatokat az állami áldozatsegítési rendszer több szinten tudja segíteni – ezeket most összegyűjtöttük egy helyen.
Kihez fordulhatsz, ha egy gyermek bajban van? Hogyan működik a gyermekvédelmi jelzőrendszer? Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb információkat.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Online biztonság az otthontanulásban

Hogyan lehet a diák, a tanár és a szülők online biztonságát az iskolai távoktatás idején is megtartani? Online biztonság, digitális oktatás lehetőségei, olvass bele!

Gyerekek rendezvényeken, konferenciákon

Ha kíváncsi vagy, hogy mit érdemes végiggondolnod, ha a gyerekek is aktív résztvevői az általad szervezett rendezvénynek, akkor válassz az alábbi  adományösszegek közül és töltsd le erről szóló kiadványunkat!

Lili és a bátorság: Te tudod- titoknyitogató füzet

Mia különbség jó és rossz titok között? Ilyen és ehhez hasonló nehéz témákat jár körbe Te tudod- titoknyitogató fűzet.

Cikkajánló

×
×

Cart

Segíts, hogy minél több szakember időben észrevegye, ha egy gyerek bajban van!

A gyerekekkel szembeni szexuális bántalmazás sokkal közelebb van hozzánk, mint hinnénk. Nem „ritka szörnyűség”, hanem valóság, amivel szülők, tanárok, orvosok, szociális munkások nap mint nap szembesülhetnek. És mégis: a társadalom többnyire hallgat róla.

Gyurkó Szilvia Köztünk járnak – A gyerekkori szexuális bántalmazásról című könyve azért született, hogy megtörje ezt a csendet. A könyv olyan tudást ad, amely megváltoztathatja, hogyan látjuk a gyerekeket, hogyan ismerjük fel a bántalmazás jeleit, és hogyan reagálunk, ha baj van. Segít, hogy szülőként, tanárként, szociális munkásként vagy orvosként biztonságosabb közeget teremtsünk.

Segíts, hogy 750 szakember időben észrevehesse, ha egy gyerek bajban van!

Már 300 könyvet biztosan el tudunk juttatni a szakemberekhez– folytassuk együtt!

Neked csak két perc, nekünk hatalmas segítség.