A Kreatívot is kiadó PPH Media 2020-ban indította el a Doing Good oldalt, ahol azokat a kezdeményezéseket szeretnék bemutatni ahol a CSR-ral valóban jót lehet tenni. Idén először versenyt hirdettek ahol a legjobb vállalati CSR kezdeményezéseket díjazzák, a döntős projektek között két Hintalovonos vállalati együttműködés is elismerést kapott.
Hintalovon projektek a döntőben
A díjat 4 kategóriában hirdették meg: vállalati ügyek, szociális ügyek, környezeti ügyek és Integrált CSR/Impact ügyek
A Hintalovon Alapítvány együttműködései két külön kategóriában is bejutottak a döntősök közé: A vállalati ügyek kategórián belül, az Együttműködésen alapuló nonprofit projektként lett kategóriagyőztes a Magyar Telekom pályázatával az InternetMost kutatásunk. A szociális ügyek kategóriában pedig a Nők Lapja a gyermekjogokért: Gyermekbarát média, gyerekvédelmi irányelvek a Central Médiánál Special Mention elismeréssel végzett.
Az InternetMost kutatásról
A gyerekek ismerik legjobban a saját életüket, ezért kompetens partnerekként kell tekinteni rájuk az internetbiztonságot érintő kérdésekben is. A Magyar Telekommal közös, több mint 1300 gyerek bevonásával végzett InternetMost kutatás célja ezért az volt, hogy a gyerekek aktív részvételével felhívja a figyelmet a gyerekek internettel kapcsolatos nehézségeire és javaslataira, így támogatva a bizonyítékon alapuló, tájékozott döntéshozatalt. Különösen fontos ez 2020-ban, amikor a globális járványhelyzet új nézőpontba helyezte az internethasználatot, rámutatott a digitális készségek és kompetenciák fontosságára, az egyenlő hozzáférés problémáira. A gyerekek védelme az odafigyeléssel kezdődik. Bár további kutatásokra van szükség ahhoz, hogy megismerjük azoknak a gyerekeknek a véleményét is, akik nem férnek hozzá a digitális eszközökhöz és az internethez, bízunk benne, hogy a reprezentatív kutatás fontos szempontokat ad az internethasználatról szóló szakmai és társadalmi diskurzushoz.
Gyermekbarát Média a Nők lapjánál
2020-ban, a Centrál Média elköteleződött a gyermekjogokat tiszteletben tartó, gyermekbarát felelős újságírás mellett, ennek érdekben hosszú távú együttműködést indított el a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal. Célunk, hogy iparági szinten példamutató előrelépést tegyünk a gyermekbarát média és újságírás érdekében.
Mit tudunk tenni a gyerekek reprezentációjáért? Hogyan ábrázoljuk a gyerekeket, családokat, szülőket? Hogyan hat a gyerekekre és környezetükre azt a tartalom, amit előállítunk? Mindent megteszünk azért, hogy a saját tevékenységünk során egyetlen gyereknek se essen bántódása? Hogyan ábrázoljuk a gyerekeket, családokat, szülőket? Hogyan hat a gyerekekre és környezetükre azt a tartalom, amit előállítunk? Mindent megteszünk azért, hogy a saját tevékenységünk során egyetlen gyereknek se essen bántódása? Vizuálisan hogyan ábrázoljuk a gyerekeket? A tartalomgyártás során érintett gyerek biztonsága hogyan szavatolható most és a jövőben? A folyamat első lépéseként a Centrál média és kiemelten a Nők lapja magazin a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal közösen egy saját Gyermekvédelmi Irányelv kidolgozásába kezdett, amely során belső auditot végzett és ennek alapján alakítja saját működését. A belső audit után elkészítette saját “Gyermekjogi Felelősségvállalás” c. irányelvét, amely az általános gyermekjogi és gyermekvédelmi elköteleződésének manifesztuma, belső képzéseken vettek részt a gyermekjogok, és a gyermekvédelem témakörében. A hitelesség és a hosszú távú fenntarthatóság feltételeként fontos szempont volt hogy minden alszervezet vezetője elköteleződjön az elkészült Irányelvek végrehajtása mellett.
I