Mire figyeljen a gyerek, ha tüntetésre megy?

Joggal aggódhatsz, ha a gyereked tüntetni készül; az Alapítvány egy videós kisokosban szedte össze, amit gyerekként egy ilyen döntéshez tudni érdemes.

Hintalovon

2019.11.22.

Klímavészhelyzet, oktatásügy, globális diákmozgalom. Egyre gyakrabban vonulnak az utcára a gyerekek, hogy hangot adjanak aggodalmaiknak és lépéseket követeljenek a döntéshozóktól. Mikor és milyen keretek között tüntethetnek a diákok? Gyerekeknek szóló anyagunkban 15 pontban foglaltuk össze a legfontosabb szempontokat a biztonságos és békés tüntetésekhez. 

A véleménymegosztás nem biztonságos ma Magyarországon. Aki kimegy tüntetni, annak tudomásul kell venni, hogy érheti atrocitás emiatt. Én ezt vállalom, megyek tüntetni, és kiállok a jogaimért.”

„Az egyik ismerősömet az osztályfőnöke kínos szituációba hozta az osztálya előtt, mondván, hogy miért támogatja ezeket a tüntetéseket, amikor az ő iskolájukra ez nem vonatkozik, mivel alapítványi iskola. És bűntudatot próbált kelteni benne, hogy miatta lehet, hogy a következő évben az iskola nem fog támogatást kapni, és be is zárhat.” (forrás)

Az ENSZ számára készített 2019-es kutatásunk szerint Magyarországon a gyerekek fele pozitívan, negyedük negatívan gondolkodik a tüntetésekről, mely utóbbinak fő oka, hogy nem hisznek annak hatásában, véleményük figyelembe vételében (17%), másrészt mert félnek annak következményeitől (9%). A kitöltő gyerekek negyede jelezte, hogy nincs erről kialakult véleménye (23%). 

A gyerekeknek is joga van tüntetésen kifejezni a véleményüket. Azonban sérülékenyebbek is, részvételük gyakran a szülők, az iskola vagy kortársaik által befolyásolt, és nem várt következményekkel is járhat. Ezért különösen fontos, hogy felkészülten, tudatosan döntsenek a tüntetésen való részvételről. 

A kamaszoknak szóló az anyagunkban sorra vesszük azokat a szempontokat, amelyek elősegítik a gyerekek biztonságos és békés részvételét a tüntetéseken. 15 pontba gyűjtött listánkban választ adunk az iskolai hiányzás, a fotóhasználat, a nyilvánosság és a jogi következmények kérdéseire is. 

További tartalmak a témában

ENSZ felmérés

ENSZ felmérés a gyermekjogok érvényesüléséről

Az ENSZ legfrissebb felmérésének célja, hogy feltérképezze a gyermekjogok hazai érvényesülésének helyzetét.

Önkéntes projekt koordinátort keres a Hintalovon Alapítvány

ÖNKÉNTES projekt koordinátort keresünk!

Önkéntes projekt koordinátort keres a Hintalovon Alapítvány. Csatlakozz hozzánk, legyél te is hintalovas!

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja online konzultációt indított

Mondd el az ENSZ-nek, mit gondolsz a klímaváltozással kapcsolatos törekvéseiről, és gyűjtsd össze a gyerekek rajzait, történeteit, véleményét is. Angol, környezetvédelmi és más táborokba is jó program!

Közösségi gyermekvédelem Budaörsön

Egy gyerek felneveléséhez egy egész falu kell. Sokszor mondjuk ezt, de mit is jelent ez pontosan és mit takar a közösségi gyerekvédelem?

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Adományoddal hozzájárulhatsz a Hintalovon folyamatos működéséhez, és fejlődéséhez, így még több gyermeknek tudunk segíteni.
Egyszeri

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Ismerd meg a jogaidat! Gyerekjogokról gyerekeknek

18 éven aluli vagy és mindig csak a kötelességeiddel jönnek? Ismerd meg a jogaidat is, ez a kiadványunk neked szól! A gyerekjog világnézet:)

Tanárként a digitális osztályteremben

A digitális oktatásra való átálláshoz kapcsolódó megnövekedett munkamennyiség, a bizonytalanság, a teljesen más tanítási felület sok feszültséget eredményezhet az amúgy is szorongással teli légkörben. Ami most történik, az egy életmódváltás az oktatásban részt vevő mindhárom szereplőnek: diáknak, tanárnak, szülőnek egyaránt. Nem fogjuk tudni azt folytatni, amit eddig csináltunk. Nem csak az osztályterem változott meg ezekben a napokban. A reális cél most nem az, hogy digitálisan leképezzük az iskolai viszonyokat, hanem hogy új alapokra helyezzük azokat. Az interaktív felületek többségét partneri viszonyokon és bizalmon alapuló kommunikációra tervezték – a tanítás mellett –  most a közösségélmény biztosítása, a források megosztása, a tanulás és a tudás áramlásának a rendszerezése, átcsoportosítása, priorizálása, az értékeléseknek pedig a számonkérés helyett a fejlesztő, megerősítő funkciója lehet kiemelt feladat. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány  összeállított  egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.

60 gyermeksimogató mondat (Plakát)

Megerősítő, pozitív mondatok a mindennapi gyerekneveléshez: 60 jó mondat, amit neked is ismerned kell! Töltsd le plakátunkat!

Cikkajánló

×
×

Cart