A gyermekvédelem szülőként is fontos

A Pannonhalmi Gimnáziumban működő Védelmi Csoport tagjaként a gyermekvédelem kiemelten fontos terület Szűcsné Villányi Rita számára - a Pannonhalmi Gyerekjogi Szimpózium kapcsán kérdeztük.

Hintalovon

2019.09.16.

“A gyermekvédelem kiemelten fontos számomra és szülőként is érintett vagyok” – Szűcsné Villányi Ritát, Pannonhalmi Bencés Gimnázium és Szakkollégium tanárát, a Védelmi Csoport tagját kértük a Pannonhalmi Gyerekjogi Szimpózium kapcsán ajánljon nekünk olyan könyveket, filmeket, előadásokat amelyek segítenek az iskolai bántalmazás és visszaélés könnyebb megértésében.

Mi az Ön személyes motivációja a gyermekvédelem témájában? 

A Pannonhalmi Gimnáziumban működő Védelmi Csoport tagjaként a gyermekvédelem kiemelten fontos terület a számomra. És természetesen szülőként is érintett vagyok.

Mi az Ön számára a legfontosabb kérdés, amelyre szeretne választ kapni a konferencia után?

Különösen érdekel, hogy mi tanárként illetve Védelmi Csoportként mit tehetünk a bántalmazások megelőzéséért, s vajon a mi gyermekvédelmi elképzeléseink és a Védelmi Csoportunk protokollja mennyire állja meg a helyét magyarországi és nemzetközi viszonylatban. 

Van-e olyan nemzetközi példa, amelyet követendőnek tart az iskolai bántalmazás megoldásában, a visszaélések megelőzésében?

A finn KiVa program működőképesnek tűnik számomra és talán a magyarországi körülményekhez is adaptálható. De érdekes lehet még az ENABLE Projekt is. 

Van-e olyan könyv, film, bármilyen más művészeti alkotás, amit ajánlana az iskolai bántalmazás és visszaélés könnyebb megértéséhez?

Van-e olyan előadás (TED talks, stb.) amelyet ajánlana nekünk a témában? 

Sajnos, bőséges a választék. Két magyarországi fiatalt emelek most ki: 

Ki az, akit nem hívtunk meg a konferenciára, de meg kellett volna?  

Számos kiváló szakembert hívtatok meg, nincs hiányérzetem. De ha mégis megemlíthetek még valakit, akkor talán a Békés Iskolák program képviselői helyet kaphattak volna a beszélgetésben. 

További tartalmak a témában

4. hullám: Mit írhat elő az iskola és mit nem?

Milyen járványügyi korlátozások élnek tovább az iskolákban-óvodákban és mik nem?

Biztonság és gyermekjogok a sportiskolákban

Nem lehet része az intézményi sportoktatásnak a megalázó, bántalmazó viselkedés a gyerekekkel szemben.

Beavatási szertartások: Középiskolások véleményére kíváncsi a Hintalovon

Sokak tapasztalata, hogy a gólyaavatások beavatási szertartásai nem mindenki számára jó élmény. Sokszor megalázóak a feladatok és nem mindig arról szól az esemény, amiről kellene, hogy összekovácsolja a társaságot. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány gólyatáborok, gólyaavatók témájában gyűjti a jó gyakorlatokat hogy ezzel segítse a pozitív változást a témában.

Menjen vagy ne menjen? – Gyakori kérdések és válaszok

A gyerekes családok életét nagyban befolyásolja az oktatási intézményekre a járványhelyzetben vonatkozó zárási és nyitási szabályok. Sok kérdést kaptunk az április 19-i újranyitással kapcsolatban, mivel számos egyedi szempont merülhet fel a családok életében, amit mind mérlegelniük kell ahhoz, hogy a legjobban dönthessenek a saját biztonságukról.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Adományoddal hozzájárulhatsz a Hintalovon folyamatos működéséhez, és fejlődéséhez, így még több gyermeknek tudunk segíteni.
Egyszeri

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

60 gyermeksimogató mondat (Plakát)

Megerősítő, pozitív mondatok a mindennapi gyerekneveléshez: 60 jó mondat, amit neked is ismerned kell! Töltsd le plakátunkat!

28 pozitív mondat (Plakát)

Összegyűjtöttünk ehhez 28 mondatot, amivel bátoríthatod a gyerekedet és kifejezheted mennyire szereted őt.

Tanárként a digitális osztályteremben

A digitális oktatásra való átálláshoz kapcsolódó megnövekedett munkamennyiség, a bizonytalanság, a teljesen más tanítási felület sok feszültséget eredményezhet az amúgy is szorongással teli légkörben. Ami most történik, az egy életmódváltás az oktatásban részt vevő mindhárom szereplőnek: diáknak, tanárnak, szülőnek egyaránt. Nem fogjuk tudni azt folytatni, amit eddig csináltunk. Nem csak az osztályterem változott meg ezekben a napokban. A reális cél most nem az, hogy digitálisan leképezzük az iskolai viszonyokat, hanem hogy új alapokra helyezzük azokat. Az interaktív felületek többségét partneri viszonyokon és bizalmon alapuló kommunikációra tervezték – a tanítás mellett –  most a közösségélmény biztosítása, a források megosztása, a tanulás és a tudás áramlásának a rendszerezése, átcsoportosítása, priorizálása, az értékeléseknek pedig a számonkérés helyett a fejlesztő, megerősítő funkciója lehet kiemelt feladat. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány  összeállított  egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.

Cikkajánló

×
×

Cart