18mínusz

Hintalovon

Felelős üzleti gondolkodás a gyerekekről

A gyerekek jogait nem csak a bíróságokon, paragrafusokban kell képviselni, hanem az élet minden területén. Mínusz18 programunkat azért hoztuk létre, hogy segítséget adjunk a médiában, reklám és hirdetői piac résztvevőinek ahhoz, hogyan tudják tiszteletben tartani a gyerekek jogait.

18 éven aluli személy=gyerek

Egy felelősen gondolkodó vállalat tiszteletben tartja ügyfelei jogait. Akkor is, ha gyerekekről van szó.

A reklám és hirdetői piac számos esetben nincs tekintettel a gyerekek jogaira. A 18MÍNUSZ program és eseménysorozat célja, hogy gyermekközpontú szemlélettel edukálja és gyakorlati ismeretekkel támogassa a piac részvevőit abban, hogy mindennapi tevékenységeiket úgy folytassák, hogy abban a gyerekek jogai ne sérüljenek.

Lehet jól csinálni!

A reklámpiac és a reklámozási felületként is funkcionáló közösségi média az egyik
legdinamikusabban fejlődő iparág. Szinte a teljes társadalmat eléri, miközben a törvényi szabályozás
ettől lemaradva nem tud minden esetben hatékonyan reflektálni az új folyamatokra és azokra a
védendő értékekre, amelyek jelentősége a 21. századra erősödött fel. Ilyen például a
környezetvédelem, a gyermekek jogai. Az önszabályozás jelentősége ezért igen nagy.

Célunk, hogy:

a gyermekek alapvető jogait és szükségleteit tudatosítsuk a a reklámszakma valamennyi szereplője
számára annak érdekében, hogy a gyermekek bevonása a reklámokban átgondolt, a gyermekjogokat szem előtt tartó folyamattá váljon. Másodsorban szeretnék segíteni azoknak a gyerekek jogainak érvényesülését, akik a közösségi médiában önálló reklámtevékenységet végző, illetve a mások – jellemzően szülői reklámtevékenységbe vannak bevonva.

  • A piac ismerje meg a gyerekek média-és reklám reprezentációjának gyerekjogi aspektusait
  • A reklámpiaci szereplők kapjanak azonnal hasznosítható ismereteket
  • Állítsunk követendő mintákat, mutassuk be a sikereket.

A gyerekek ábrázolása folyamatosan változik

A gyerekekről szóló reklámok evolúcióját jól mutatja a gyerekszervezeteket támogató kommunikáció folyamatos változása. A civil szervezeteknél az éhező gyerekek képe, az erőszak nyomainak megmutatása, a kiszolgáltatottság ábrázolása volt jellemző egészen a nyolcvanas évek végéig. A kilencvenes években megjelennek és elterjednek a pozitív ábrázolások. A reménykeltő képek, az eredmények bemutatására kezdik helyezni a hangsúlyt.

A gyerekek ábrázolásában megjelenik a személyiségi jogok védelme – nő azoknak a kampányoknak a száma, amelyek nem élőszereplősek. A kétezres évek elején megjelenik az empowering, a gyerekek már nem csak a gyerekvédelem alanyai, hanem úgy ábrázolják őket, mint akik aktív részesei az őket érintő folyamatoknak. Az oktatás és a gender kérdés hangsúlyosabbá válik. 2010-re A gyerekrészvétel és a gyerekek aktív szereplőként való bemutatása megerősödik. A kiszolgáltatottság ábrázolása a krízis helyzetekben domináns csak.

A fotók hitelességének kérdése előtérbe kerül, ezzel párhuzamosan elterjednek a grafikus ábrázolások. Ezt erősíti az a tendencia is, hogy egyre több információval céloznak közvetlenül gyerekeket. A gyerekek által készített anyagok száma is megnő. Az élőszereplős gyerek ábrázolás a gyerekparticipációs témákban meghatározó marad, más területeken radikálisan csökken.

Most nő fel az a generáció, akinek életét a digitális tér születése pillanatától fogva rögzíti. A
nyilvánosságnak ez a foka, illetve a gyerekek szerepeltetésének új formáira – különös tekintettel a
közösségi médiára – vonatkozó korlátok hiánya beláthatatlan következményekkel járhat. A
gyermekek esetében (különösen, ha influencer szülő gyermekéről van szó) ez a hatás duplán jelenik
meg, hiszen nemcsak a reklám fonódik össze a hétköznapokkal, de a magán- és családi élet is a
reklámtevékenységgel, ami komoly egyéni, családi és társadalmi veszélyeket hordoz.

Ha egy vállalat komolyan veszi a fogyasztóit, akkor tiszteletben tartja a jogait is. Akkor is ha gyerekekről van szó.

Kinek és miről szól a 18Mínusz?

A média szereplőinek és munkatársainak

  • Hogyan érdemes egy gyerekkel interjút készíteni
  • Hogyan lehet egy cikk során tiszteletben tartani a gyerekekek jogait
  • MIre érdemes figyelni illusztráció, kép választásakor amelyen gyerek is szerepel
  • Mire érdemes figyelni videós anyag készítésekor ahol gyerek is szerepel
  • Milyen minimumszabályokat kell betartani ahhoz, hogy tiszteletben tartsa a média a gyerekek jogait

Hirdetőknek, reklámügynökségeknek

  • Mit érdemes átgondolni egy gyerek szerepeltetése előtt?
  • Hogyan lehet a gyerekek jogait tiszteletben tartva hirdetést készíteni?
  • Mire érdemes figyelni ha gyerekekkel reklámozol digitális reklámfilmek, hirdetések esetén?
  • Mire figyelj az influencer típusú hirdetések és együttműködések esetén?
  • Melyek azok a minimumszabályok, amire figyelj?
  • Jó gyakorlatok, követendő minták, nemzetközi trendek

Influencereknek

  • Mit érdemes átgondolni egy gyerek szerepeltetése előtt?
  • Milyen területekre van hatással a gyerek reklámokban történő szerepeltetése?
  • Milyen veszélyeket rejthet a gyerekek social médiában való szerepeltetése?
  • Milyen hatással lehet a gyerekek szerepeltetése a gyerek jelenére, jövőjére?
  • Milyen jogi vonatkozásai a gyerekmunkának?

További tartalmak a témában

Nincs kapcsolódó tartalom.

Szeretnél az elsők között értesülni az újdonságokról?

Legyél Te is rendszeres adományozónk!

Már egyszeri támogatással is nagyon sokat segíthetsz, a havi 5000 forint rendszeres támogatás pedig nagyságrendileg teszi jobbá, kiszámíthatóbbá az Alapítvány mindennapi életét!
Havi
Clear

Legfrissebb híreink

Letölthető anyagaink

Az integrált gyermekvédelmi rendszer 10 alapelve

Ismerd meg az EU által kidolgozott integrált gyermkvédelmi rendszer 10 alapelvét, melyek mentén a Hintalovon Alapítvány is működik!

Tanárként a digitális osztályteremben

Összeállítottunk egy segítő anyagot a tanároknak, melyben az aktuális helyzettől a digitális gyerekeken át a konkrét praktikákig, technikákig, valamint a magunkról való gondoskodásig számos, hasznos információt gyűjtöttek össze.  Válassz az alábbi adományösszegek közül és töltsd összefoglalónkat!

Nevelés vagy büntetés? – plakát

Mi a nevelés célja? Mi a különbség az egészséges fegyelmezés és a büntetés között? Tudd meg szülőknek készült plakátunkról!

Cikkajánló

×
×

Cart